Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Volkswagen Polo: 40 rokov na trhu

Donedávna najmenší model od Volkswagena, Polo, v tomto roku oslavuje okrúhle výročie. Prvý automobil Volkswagen Polo zišiel z výrobných pásov pred 40 rokmi. Automobilka preto pripravila špeciálnu výstavu v múzeu Volkswagen.

Názov vernisáže 40 rokov Polo prezrádza unikátnosť udalosti. Malý automobil je na trhu už 40 rokov a v súčasnosti je v predaji jeho piata generácia. Tá získava stále nových a nových spokojných zákazníkov.

Volkswagen prezentuje Polo ako automobil, ktorý je malý zvonku a veľký zvnútra. Nástupca malého VW Beetlu prišiel s vodou chladeným motorom, ktorý implementovali nad prednú nápravu. Výstava, ktorá bude od 23. júla do 4. októbra, sa zameriava na prvé dve generácie.

Automobilka dlho čakala na nástupcu legendárneho Beetla. Nový model mal rovnaké vnútorné rozmery, ale tie vonkajšie boli menšie. Konštrukciu navrhla automobilka Audi s návrhármi Hartmutom Warkussom a Nucciom Bertone.

Volkswagen Polo bol identický model so sesterským Audi 50, ktoré začali vyrábať už v roku 1974. Malé Polo prišlo na trh až o pol roka neskôr, na jar 1975. Voči Audi malo chudobnejšiu výbavu, ale tiež nižšiu základnú cenu.

Audi 50 vydržalo vo výrobe do roku 1978, Polo až do súčasnosti. To tiež svedčí o jeho veľkej obľube. Prvé motory mali zdvihový objem 0,9 litra a maximálny výkon 30 kW (40 k). Športovejší model Polo GT mal maximálny výkon 44 kW (60 k).

Volkswagen Polo 40 rokov Volkswagen Polo 40 rokov

Druhá generácia prišla s ďalšími karosárskymi verziami a novými motorizáciami. Výnimočný automobil bol Volkswagen Polo G40. Táto verzia bola predchodcom súčasných špeciálov Polo R WRC, ktoré sú úspešné v motoristickom športe.

Model Polo G40 mal prepĺňaný zážihový štvorvalec so zdvihovým objemom 1,3 litra a maximálnym výkonom 85 kW (115 k). Maximálny krútiaci moment vrcholil hodnotou 148 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládol model G40 za 8,1 sekundy. V súčasnosti by sa za takúto hodnotu nehanbil žiaden malý automobil.

Druhá generácia prišla v roku 1980 s preplňovaným vznetovým motorom a v roku 1987 s eko verziou. Model Öko-Polo mal dvojvalcový vznetový motor s kompresorom z modelu G40. Zaujímavosťou vozidla bol systém start/stop.

MM, Volkswagen

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov