Vynovené Audi A4
Po minuloročnej novinke Mercedes-Benz C a tohtoročnom facelifte BMW 3 prichádza na trh s vynoveným vozidlom tiež automobilka Audi. Model A4 tak opäť zabojuje o priazeň zákazníkovi medzi prémiovými vozidlami.
Na novinke sú podstatné zmeny ukryté pod karosériou. Zmeny v dizajne sú minimálne a takmer prehliadnuteľné. Základ je však v nových pohonných jednotkách, ktoré sú úspornejšie a ekologickejšie.
V prednej časti sú najvýraznejšou zmenou nové svetlomety, ktoré môžu byť po vzore Audi A8 vybavené technológiou LED Matrix. Revidovaný je tiež predný nárazník s novou maskou chladiča, ktorá pripomína väčšie modely.
Bočná línia zostala prakticky nezmenená. Rozdiel je však v technike. Audi prehlasuje, že má novinka voči predchodcovi nižšiu hmotnosť až o 120 kg. Znížený koeficient odporu vzduchu cx 0,23 pre sedan je jedným z najnižších v triede.
V interiéri pribudne multifunkčný displej, ktorý nahradí bežný analógový prístrojový štít. Konštruktéri tiež predĺžili novinku o približne 25 mm na výsledných 4 726 mm. Šírka je 1 842 mm a výška je 1 427 mm. Rázvor bol predĺžený o 12 mm na 2 820 mm.
V príplatkovej výbave bude veľa nových asistenčných systémov, ktoré poznáme z väčších modelov. Elektromechanické riadenie ušetrilo 3,5 kg pohotovostnej hmotnosti. Zadná náprava dostala prepracovaný systém trapézových ramien, ktorý nahradil 5-prvkové zavesenie.
Na pohon budú slúžiť vynovené motory TDI a TSI. Zážihové verzie budú 3 a vznetové 4. Výkonové spektrum bude od 110 kW (150 k) do 200 kW (272 k). Najúspornejší variant s motorom 2,0 TDI dosiahne priemernú spotrebu 3,7 l /100 km.
Zážihový motor 1,4 TFSI produkuje 110 kW (150 k) a krútiaci moment 250 Nm. Motor nahradí súčasne používaný 1,8 TSI. Väčšia pohonná jednotka 2,0 TFSI má maximálny výkon 185 kW (252 k) a krútiaci moment 370 Nm. S týmto motorom zvládne A4 zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy.
Tretia zážihová verzia bude tiež 2,0 TFSI s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Priemerná spotreba tejto verzie bude len 4,8 l/100 km. Vznetová verzia 2,0 TDI príde na trh s 2 výkonovými verziami.
Slabšia bude mať 110 kW (150 k) a 320 Nm, silnejšia ponúkne 140 kW (190 k) a 400 Nm. Maximálny vstrekovací tlak systému Common-Rail bude 2 000 bar. Verzie s prívlastkom ultra budú mať rôzne pomôcky na zníženie priemernej spotreby.
K dispozícii bude tiež 6-valec 3,0 TDI s výkonom 160 kW (218 k) alebo 200 kW (272 k). Krútiaci moment slabšieho motoru bude 400 Nm, silnejšia verzia poskytne 600 Nm. Výhodou slabšej verzie má byť priemerná spotreba na hranici 4,2 l/100 km.
Poslednou verziou bude motor 2,0 TFSI s pohonom na stlačený zemný plyn CNG. Motor bude mať maximálny výkon 125 kW (170 k) a krútiaci moment 270 Nm. Dojazd na CNG bude 500 km a na benzín 450 km.
K dispozícii budú osvedčené 6-stupňové manuálne a automatické prevodovky tiptronic a S tronic. Novinka príde na trh už koncom tohto roka. Verzie S a Allroad prídu na trh začiatkom budúceho roka.
MM, Audi
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov