Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Nový motor pre Opel Cascada

S príchodom leta oživuje automobilka Opel motorovú paletu svojho kabrioletu Cascada. K doterajším pohonným jednotkám pribudne vynovený vznetový motor s nízkou spotrebou paliva.

Opel chce zvýšiť predaj svojho jediného kabrioletu. Obdobie pred letom je tak ideálnym časom pre vynovenie motorovej ponuky. K doterajším pohonným jednotkám Opel doplnil novú vznetovú verziu.

Novinka nahradí v motor s výkonom 121 kW (165 k). Nový 2.0 CDTI ponúkne 125 kW (170 k) a krútiaci moment 400 Nm. S lepšími parametrami aj klesá priemerná spotreba paliva, ktorá je pri novinke na úrovni 4,9 l/100 km. Hodnota CO2 dosahuje 129 g/km.

Opel Cascada 2.0 CDTI Opel Cascada 2.0 CDTI

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne Cascada s novým motorom za 10,3 sekundy a maximálna rýchlosť je 218 km/h. Zrýchlenie z 80 na 120 km/h na piatom rýchlostnom stupni je voči predchodcovi lepšie o 0,7 sekundy, konkrétne 9,3 sekundy.

Nový motor má prepracovaný tvar spaľovacej komory a nový systém vstrekovania. Vyvinie tlak až 2 000 bar a dokáže rozdeliť na jeden cyklus až 10 vstrekovacích dávok. Tieto opatrenia zlepšujú atomizáciu paliva a priaznivo prispievajú na spotrebu paliva.

Opel Cascada 2.0 CDTI Opel Cascada 2.0 CDTI

Turbodúchadlo VGT s naklápaním lopatiek má po prvýkrát elektrické ovládanie. Voči doteraz používanému podtlakovému systému má o 20 % rýchlejšiu odozvu. Ďalšou výhodou je možnosť posúvania lopatiek po vypnutí motora, čo zabráni ich zaseknutiu. Vynovené turbodúchadlo má tiež ďalšiu výhodu v podobe vodného chladenia. Na vstupe od olejového vedenia je nový filter pre dlhšiu životnosť ložísk. Veko ventilov je po novom z plastu, čo znižuje hlučnosť a hmotnosť.

V dolnej časti motora sú nové vyvažovacie hriadele osadené v hliníkovom odliatku. Nová pohonná jednotka je v celom pracovnom rozsahu tichšia voči predchodcovi. Na voľnobehu je rozdiel až 3 dB, nový motor má hlučnosť iba 74 dB.

Motor spĺňa emisnú normu Euro 6. Systém katalytickej redukcie SCR znižuje podiel oxidov dusíka. Močovina AdBlue sa vstrekuje pred katalyzátor SCR. Doplňujúci otvor pre močovinu je v spoločnom priestore s otvorom pre dopĺňanie nafty.

MM, Opel

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov