Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Honda Civic 1,8l-VTEC Sport

Honda Civic je auto dvoch tvárí. Obidve sú veľmi príjemné. 

Keď prišla Honda Civic na svet v roku 1972 (!), bola priam nudným približovadlom. V roku 2005 šokovala futuristickým dizajnom. Aktuálny vzhľad korení futurizmus poriadnou dávkou športovosti. Ostré hrany, drzé výčnelky zadných svetiel tvarovo previazaných s vysokým spojlerom predeľujúcim zadné okno. Spodná hrana v tvare difúzora. Posuňme pohľad vpred: čierne, pretekársky riedke liatinové disky hrdo ukazujú poctivo dimenzované kotúčové brzdy. Kto nie je nepriateľ áut, obzrie sa!

Honda Civic b        Honda Civic c

Dominantným prístrojom na palubnej doske je otáčkomer. To niečo napovedá. Červené políčko sa začína na hodnote 6 700.  Motor nášho Civica, silnejší z dvoch benzínových, sa na vysoké otáčky doslova tešil a miloval ich. Ale nežobral o ne! Pokojná, hospodárna jazda je jednou z jeho silných stránok.  Ak však zošliapnutý plyn podržíte a dostanete sa k 4 tisícom otáčiek, motor sa na vás radostne usmeje a podá vám ochotne ruku športovca.

Podvozok je jednoducho vynikajúci. Drží, nezradí, nepozná nepríjemné prekvapenia. Poslúcha plyn, poslúcha volant. Rovnaké je aj riadenie. Perfektne filtruje nerovnosti, no nič nezamlčí a spätná väzba pre vodiča je presne taká, akú očakáva. Civic nie je vyslovený športiak. Posed vodiča, posádky i konfigurácia interiéru je skôr orientovaná na rodinné využitie. Isté však je, že zrelá konštrukcia, japonsky kvalitná výroba a v neposlednom rade aj tradícia napovedajú, že súčasný Civic zďaleka  nepovedal posledné slovo.

Kompletný test, vrátane cien a technických údajov, si môžete prečítať v Auto magazíne č. 4 / 2015.

Dalibor Klíma, foto: Peter Varga

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov