Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Lexus oslavuje 25 technických inovácii

Značka Lexus, ktorá patrí pod automobilku Toyota, sa každoročne v rebríčkoch spoľahlivosti objavuje na najvyšších umiestneniach. Lexus však každoročne uvádza na trh rôzne technické vylepšenia a modernizácie, ktoré prispievajú k zvýšeniu bezpečnosti na cestách.

Lexus v tlačovej správe prezentoval 25 svojich najväčších technologických inovácii, ktoré uviedol na trh ako prvá automobilka na svete. Sú medzi nimi menšie technické inovácie i nové druhy automobilov.

1. Lexus LS 600h bol v roku 2007 prvým sériovo vyrábaným plug-in hybridným automobilom na trhu s motorom V8.

2. Najnovšia klimatizácia v modeli LS 600h je prvou na svete, ktorá využíva infračervené senzory na sledovanie teploty tváre cestujúcich na palube.

3. Lexus LS 400 bol prvým automobilom na svete, ktorý mal v roku 1998 satelitnú navigáciu

4. Nedávno predstavený Lexus RC F je prvým automobilom, ktorý má vektorový diferenciál. Ten využíva viaceré lamelové spojky na prerozdelenie krútiaceho momentu medzi kolesá.

5. Lexus NX 300H bolo prvým vozidlom na svete, ktoré malo technológiu na analýzu a zlepšenie zvuku komprimovaných zdrojov hudby. Technológia sa objavila v príplatkovej výbave audio systému Mark Levinson.

6. Lexus 450h GS bol v roku 2007 prvým sériovo vyrábaným hybridným automobilom s pohonom zadných kolies.

7. V roku 2006 debutoval model LS 460 s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

8. Továreň Lexusu v meste Kokura v Japonsku je jediným miestom na svete, kde je výrobná linka hybridných automobilov umiestnená v pretlakovom prostredí, aby sa zabránilo kontaminácii vzduchu z niektorej z použitých hybridných technológii.

9. V roku 2005 prišla na trh druhá generácia modelu IS, ktorá mala ako prvý automobil na svete dvojkomorový airbag spolujazdca.

10. V roku 2000 debutovalo v modeli LS 430 pripojiteľné vzduchové pruženie, ktoré udržovalo konštantnú svetlú výšku automobilu a vodič mohol podľa potreby vozidlo zdvihnúť alebo znížiť.

11. Lexus 200h CT bol v roku 2011 prvým kompaktným hybridným automobilom na trhu. V súčasnosti je jediným hybridným hatchbackom na trhu.

12. Motor v modeli 200h CT využíva prvý tlmič nasávaného vzduchu v hybridných automobiloch. Výsledkom je tichší chod motora.

13. Súčasná generácia modelov GS 450h a GS 300H využíva 12,3-palcový širokouhlý displej, vyrábaný vo veľkých počtoch.

14. Modely GS a CT 200h môžu mať v príplatkovej výbave volant z bambusu.

15. Model RX 450h má druhú generáciu technológie Remote Touch Interface, ktorá využívala ako prvá na svete na ovládanie joystick . Ten sa využíva obdobne, ako počítačová myš.

16. Model CT 200h bol prvým vozidlom, ktoré získalo prestížne ocenenie Quiet vo Veľkej Británii. Ocenenie sa udeľuje pre vozidlá so zníženou tvorbou hluku.

17. Model LS 400 bol v roku 1989 prvým automobilom s teleskopicky nastaviteľným volantom, v opcii v kombinácii s airbagom.

18. Tretia generácia modelu LS 430 bola prvým vozidlom, ktorá mala reflexné čelné sklo. Na ňom bola nanesená tenká vrstva znižujúca oslnenie v priamom slnečnom svetle.

19. Systém VVT-iE bol prvým na svete, ktorý mal elektronicky riadené časovanie sacích ventilov. Od hydraulicky ovládaného systému sa odlišoval funkciou v celom  spektre otáčiek motora a pri všetkých teplotách motora.

20. Laserové zváranie je technológia, ktorú Lexus ako prvý výrobca použil na najnovšom modeli LS. Ide o najpresnejšie zváranie pre zachovanie optimálnej tuhosti karosérie.

21. V roku 1995 ponúkol Lexus v modeli LS 400 ako prvý na svete menič šiestich CD diskov.
22. Sedadlá v druhej generácii modelu LS 400 ponúkli systém odpruženia z cievky, torznej pružiny a stabilizátora.

23. Druhá generácia modelu LS400 mala patentovaný teleskopický stĺpik riadenia, ktorý absorboval primárne a sekundárne vplyvy v prípade kolízie.

24. V roku 2014 sa stal Lexus prvou značkou v prieskume spokojnosti zákazníkov JD Power, ktorá obhájila svoju pozíciu 12 krát.

25. Lexus RX 400h bol prvým luxusným SUV, ktorý mal hybridný pohonný systém. Ten pozostával zo zážihové vidlicového šesťvalca so zdvihovým objemom 3,3 litra a elektromotora s výkonom 200 kW (269 k).

MM, Lexus

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov