Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nové základné motory pre BMW 5

BMW predstavilo nové základné motory pre svoj sedan a kombi vyššej strednej triedy BMW 5. Z názvu nie je možné identifikovať zdvihový objem valcov, no obe pohonné jednotky majú spoločný základ.

BMW už dnes neponúka len najsilnejšie a najvýkonnejšie motory bez ohľadu na spotrebu. Veľkú časť predaných modelov poháňa najnovšia verzia 2,0-litrového vznetového štvorvalca s rôznymi výkonovými variantmi.

Tento motor bol základnou motorizáciou pre BMW radu 5. S príchodom modelového roku 2015 BMW upravilo  ponuku a zaradilo do modelovej palety verziu 518d a 520d so zvýšeným výkonom.

Základným motorom je odteraz verzia 518d. Dvojlitrový štvorvalec vyprodukuje 110 kW (150 k) a maximálny krútiaci moment dosahuje 360 Nm. Prenos krútiaceho momentu na kolesá zabezpečuje šesťstupňová manuálna prevodovka.

V opcii je dostupný 8-stupňový automat Steptronic. Táto verzia je v ponuke len s pohonom zadnej nápravy. Základným motorom pre automobil s pohonom všetkých kolies je verzia 520d, ktorú je možné za príplatok vybaviť pohonom xDrive.

BMW 518d BMW 518d

Silnejšia verzia ponúkne 140 kW (190 k) a krútiaci moment 400 Nm. Obe verzie disponujú aj režimom Eco Pro, ktorý pomáha znižovať spotrebu paliva. Pohon xDrive je automaticky kombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Hlavnými prednosťami oboch motorov je spotreba paliva a emisie CO2. Najúspornejšia verzia 518d v kombinácii s automatickou prevodovkou spotrebuje podľa výrobcu len 4,1 l/100 km. Emisie CO2: 109 g/km.

Výkonnejší variant 520d spotrebuje v rovnakej kombinácii s automatickou prevodovkou 4,3 l/100 km (CO2: 114 g/km). Novinky patria do novej modulárnej koncepcie motorov od BMW. Majú hliníkovú kľukovú skriňu, integrované vyvažovacie hriadele a turbodúchadlá s nastaviteľnou dĺžkou sania.

BMW 518d BMW 518d

Účinnosť turbodúchadiel zlepšuje nové valčekové ložisko. Nové tepelné výmenníky recirkulácie výfukových plynov majú kompaktnejšie rozmery a optimalizované chladenie. Počas zahrievania motora umožní obtokový ventil nasávanie nechladených výfukových plynov, čím sa urýchli ohriatie motoru.

Vstrekovací systém Common-Rail používa najmodernejšie vstrekovače so vstrekovacím tlakom 2 000 bar. Oba motory majú variabilné lamelové olejové čerpadlá, zaručujúce optimálny tlak oleja pri všetkých prevádzkových stavoch motora.

MM, BMW

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov