Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Driftmachine: BMW M3 (F80).

Po štyroch generáciách (E30, E36, E46 a E90/E92/E93) prichádza nová generácia legendy BMW M3 (F80). A my sme ju prevetrali na jednej z najvzrušujúcejších horských priechodov na svete, na legendárnej ceste pod najvyšším vrcholom rakúskych Álp – Großglockner Hochalpenstraße spájajúcej mestečká Fusch a Heiligenblut am Großglockner.

Rampa sa konečne otvára a ja si prestavujem charakteristiku motora/prevodovky, podvozka a riadenia do režimu Sport, resp. Sport Plus a na stabilizačnom programe aktivujem funkciu MDM. Tá mi umožní driftíky, ale v prípade potreby ma podrží. Človek tu totiž musí byť naozaj pri zmysloch, pretože aj to najmenšie zaváhanie sa môže vypomstiť. Cesta je zo všetkých strán lemovaná priepasťou, úpätím hory, pevnými kilometrovníkmi, betónovými či oceľovými zvodidlami a k tomu všetkému je tu plná premávka. To nebezpečenstvo je však výzva. Šesťvalec pod kapotou okamžite a dravo sleduje všetky povely plynového pedála. Má krásnu vysokootáčkovú charakteristiku atmosférického agregátu, avšak so silou preplňovaného motora už v nízkych otáčkach. V kombinácii s aktívnym diferenciálom vzadu je preto M3-ka skvelé „driftmachine“. Príplatková dvojspojková prevodovka M DTC radí ako zákon káže. Každý môj impulz do páčok pod volantom vykonáva okamžite a razantne. A extrémne jazdné vlastnosti testovaného exempláru umocňovali keramické brzdy, do ktorých som sa mohol opierať od rána do večera a nezoslabli.

 M3 4  M3 5

Na záver niekoľko údajov, ktoré nepotrebujú komentár. Zdvihový objem valcov 2 979 cm3, preplňovanie dvojicou turbodúchadiel, výkon 317 kW (431 k) pri 5 500 – 7 300 ot.min-1, krútiaci moment 550 Nm pri 1 850 – 5 500 ot.min-1, zrýchlenie z nuly na stovku za 4,1 sekundy, pohotovostná hmotnosť je 1 560 kg (mínus 80 kg oproti dosluhujúcej generácii) a pomer výkonu k hmotnosti je 4,92 kg/kW. Posledné tri údaje platia pre verziu so sedemstupňovou dvojspojkovou robotizovanou prevodovkou M DCT, ktorá funguje tak geniálne, že manuál ani neodporúčam.

M 8  M3 9

Peter Varga, foto autor

M3 10  M3 3

M3 7  M3 10

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov