Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault Chrono 115

Jedným zo zaujímavých míľnikov histórie značky Renault bola jej účasť na vzniku asistenčných služieb vo Francúzsku.

Pred rokom 1980 totiž vo Francúzsku asistenčná služba pre motoristov neexistovala. V iných krajinách fungovali autokluby, napríklad v Nemecku ADAC, vo Veľkej Británii RAC, či vo  Švajčiarsku Touring Club.

Renault chcel zlepšiť svoj imidž kvality. V roku 1984 preto začal rozvíjať popredajné služby zákazníkom. Renault inšpirovali dva impulzy. Prvým bol úspech Europ Assistance, ktorú založil Pierre Desnos a druhým bola spoločnosť JC Decaux. Tá sa venovala vonkajšej reklame a zabezpečovala servis a upratovanie.

Po prvotnom testovaní vo dvoch pobočkách v Paríži Renault zainvestoval do projektu 100 miliónov frankov. Investícia smerovala do vybavenia servisných vozidiel a ich rozmiestnenia po celej krajine.

V každom servisnom vozidle bolo až 300 náhradných dielov. Technici tak mohli poruchu rýchlo odhaliť a tiež opraviť priamo na mieste. Za menej ako 18 mesiacov vybavili technici vyše 100 000 telefonátov. Viac ako 80 % problémov naozaj vyriešili na mieste. O službu pritom prejavili záujem aj majitelia iných značiek automobilov.

Služba sa stala rýchlo populárnou, pretože bola ľahko dostupná. Veľká reklamná kampaň zabezpečila, že telefónne číslo na Renault Assistance (115) vedel naspamäť prakticky každý vodič. Priemerná doba riešenia problému pritom dosiahla len necelých 30 minút.

Technici chodili pravidelne na školenia, aby získali nové informácie a naučili sa primerane správať k vodičom s problémom. Počas prvých mesiacov získali zaujímavé poznatky. Klienti mali napríklad problém otvoriť vozidlo diaľkovým ovládaním, ak stáli blízko neónových reklám. Tie žiarením rušili frekvenciu v ovládači.

Dnes má Renault Assistance 1 130 automobilov rozmiestnených v 400 pobočkách po celom Francúzsku. V roku 2012 vyriešili viac ako 65 000 telefonátov. V 65 % prípadov išlo o poruchu počas záruky. V rámci zmluvnej podpory pre iné spoločnosti vykonali vyše 180 000 výjazdov.

MM, Renault

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov