Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Vynovené Porsche Cayenne

Porsche vynovilo svojho zástupcu v triede veľkých SUV. Okrem piatich miest na sedenie ponúka aj modernizované technologické novinky a vysokovýkonné motory z dielne Porsche DNA.

Novinka začína s piatimi verziami. Najslabšia má názov Cayenne S, nasleduje Cayenne Turbo, pokračujú vznetové motorizácie Cayenne Diesel a S Diesel. Svetovú premiéru bude mať Cayenne S E-Hybrid.

S modelom Panamera E-Hybrid a 918 Spyder je Porsche jedinou automobilkou na svete, ktorá má v ponuke 3 plug-in hybridné modely. Všetky nové motorizácie vykazujú zlepšenie v oblasti výkonu, spotreby a produkcie emisií.

Porsche Cayenne S E-Hybrid Porsche Cayenne S E-Hybrid

Prvá generácia modelu Cayenne začala s predajom v roku 2002. Bol to prvý model športovej automobilky vstúpil v segmente SUV. Predaje predstihli očakávania, keď z prvej generácie predali viac ako 276 000 kusov. Druhá generácia mala premiéru v roku 2010 a odvtedy má na konte viac ako 303 000 zákazníkov.

Modernizovaná verzia prichádza s novým nárazníkom, prednými blatníkmi a kapotou. Novinkou sú airblades, vzduchové plutvy na oboch stranách vozidla. Zlepšujú vedenie vzduchu do bočných medzichladičov vzduchu.

Porsche Cayenne Diesel Porsche Cayenne S Diesel

V sériovej výbave má automobil bi-xenónové svetlomety s dennými LED svetlami. Pre verziu Turbo sú v základe LED svetlomety. Zadné svetlá má automobil zostavené tiež z LED. Výfukové koncovky majú nový dizajn.

V interiéri nájde vodič nový multifunkčný volant. Vzhľad prebral z modelu 918 Spyder. V príplatkovej výbave bude po novom dostupná funkcia vetrania sedadiel aj pre zadný rad.

Porsche Cayenne S E-Hybrid Interieur Porsche Cayenne S E-Hybrid Interieur

Motorizácia Cayenne S E-Hybrid prichádza s akumulátormi s kapacitou 10,8 kWh. Výkon elektromotora je 70 kW (95 k). Preplňovaný vidlicový 6-valec poskytne 245 kW (333 k). Kombinovaný výkon je 306 kW (416 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 590 Nm. Kombinovaná spotreba je len 3,4 l/100km, vypočítaná pre prvých 100km. Na tejto vzdialenosti pohonu asistujú plne nabité batérie.

Model Cayenne S má 3,6 litrový vidlicový 6- valec, ktorý je preplňovaný turbodúchadlami. Maximálny výkon je 309 kW (420 k) a krútiaci moment 550 Nm. Spotreba v kombinovanom cykle nemá presiahnuť 9,8 l/100km. S osemstupňovou prevodovkou zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy (5,4 v prípade balíka Sport Chrono).

Cayenne Turbo poháňa 4,8 litrový osemvalec s výkonom 382 kW (520 k) a krútiacim momentom 750 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 4,5 sekundy (4,4 v prípade balíčku Sport Chrono) a maximálna rýchlosť je 279 km/h.

Dieselových nadšencov uspokojí Porsche dvoma motorizáciami. Prvou je Cayenne Diesel s vidlicovým 6- valcom so zdvihovým objemom 3,0 litra a výkonom 193 kW (262 k). Krútiaci moment vrcholí hodnotou 580 Nm a vozidlo spĺňa emisnú normu EU 6 vďaka systému SCR.

Druhou alternatívou je Cayenne S Diesel s vidlicovým 8-valcom so zdvihovým objemom 4,2 litra. Ten ponúkne 283 kW (385 k), krútiaci moment 850 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 5,4 respektíve 5,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je 252 km/h.

MM, Porsche

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov