Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volvo ukázalo nový motor pre XC90

Volvo XC90 je na trhu už od roku 2002. Nová generácia modelu príde čoskoro s technologickými novinkami, ktoré na aktuálnom automobile veľmi chýbali. Medzi nimi nebudú chýbať ani nové motory.

Novinku XC90 Volvo pomaly predstavuje po kúskoch. Najnovšou tlačovou správou automobilka predstavila novú motorizáciu, ktorá bude najväčšie švédske SUV poháňať . Nebude chýbať pohon všetkých kolies, 7-miestna verzia a nízke hodnoty emisií.

Nový motor skombinujú s týmito prvkami výbavy, aby ho odlíšili od bežne používaných pohonných jednotiek. Emisie CO2 klesnú až na hranicu 60 g CO2 na kilometer. V minulosti nebolo možné dosiahnuť takto nízke emisie pri vysokom výkone. Nové XC90 to však ponúkne.

Výkon hnacej sústavy bude 298 kW (400 k). Okrem spaľovacieho motora bude na pohon slúžiť aj pomocný elektromotor s výkonom 60 kW (80 k). Hodnota krútiaceho momentu sústavy dosiahne 640 Nm.

Volvo XC 90 T8 Volvo XC 90 T8

Zážihový dvojlitrový štvorvalec bude preplňovaný turbodúchadlom a kompresorom zároveň. Veľké turbodúchadlo zabezpečí dostatok vzduchu vo vysokých otáčkach, menší kompresor poháňaný od motora mu dodá silu v nízkych otáčkach.

Pohon prednej nápravy zabezpečí benzínová jednotka, vzadu umiestnený elektromotor bude poháňať zadné kolesá. Novinku označia ako Drive-E motor. Obdobne označené motorizácie v budúcnosti dostanú všetky modely od Volva.

S novým motorom príde aj nové označenie. V hierarchii Volva sú vznetové verzie označované písmenkom D, zážihové písmenkom T. Novinka bude mať označenie T8, pôjde tak o najvýkonnejšiu pohonnú jednotku pre model XC90.

Volvo XC 90 T8 Volvo XC 90 T8

Volvo Group znížil celkové emisie nielen nového motora, ale všetkých modelov v priemere o 8,4 % od roku 2012 do roku 2013. Nová motorizácia prejde na výlučne elektrický pohon približne 40 km.

Pre novinku XC90 bude ďalej v ponuke motor D5 s výkonom 167 kW (225 k) a krútiacim momentom 470 Nm. Slabšia verzia D4 s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 400 Nm ponúkne kombinovanú spotrebu 5 l/100km.

Zážihová verzia T6 poskytne 238 kW (320 k) a krútiaci moment 400 Nm. Slabšia verzia T5 bude mať výkon 189 kW (254 k) a krútiaci moment dosiahne 350 Nm.

MM, Volvo

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov