Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový Ford Focus ST

Od prvého predstavenia ostrého hothatchu menom Focus ST ubehlo už 12 rokov. Bol hlavným konkurentom pre Golf GTI. Novinka teraz prichádza s rovnakým cieľom – prebrať wolfburgskému športovcovi zákazníkov .

Nový Ford Focus ST debutoval na tohtoročnom podujatí v Goodwoode. Je to ideálne miesto pre predstavenie takéhoto vozidla. Aktualizovaný model zlepšil pocit z riadenia a rýchlosti.

Od roku 2002 predal Ford už viac ako 140 000 Focusov RS vo viac ako 40-tich krajinách na celom svete. Ide tak o jeden z najpredávanejších hothatchov. Novinku upravili technici tak, aby bola pre zákazníkov ešte príťažlivejšia.

Nový model dostal zmeny špeciálne na exteriéri a v interiéri. Na prednom nárazníku zväčšili chladiace otvory. Do výbavy pribudlo nové farebné vyhotovenie, magnetická metalizovaná farba nahradila striebornú Ingot. Zadný strešný spojler optimalizovali. Všetky modely majú dve centrálne koncovky výfuku.

Ford Focus ST

V štandardnom vyhotovení vyjde model z továrne na 18-palcových diskoch s dizajnom Rado. Ich povrchová úprava bude šedá. V príplatkovej výbave bude niekoľko 18-palcových diskov s červenými brzdovými strmeňmi za nimi.

V interiéri upravili konštruktéri prístrojovú dosku a pridali vylepšené ovládacie prvky klimatizácie. Stredová konzola dostala viac úložného priestoru s USB portom, ktorý bude podľa výrobcu dvakrát rýchlejší, ako predchodca. V strednej časti palubnej dosky sú 3 “budíky”, ktoré zobrazujú hodnoty plniaceho tlaku turbodúchadla, teploty a tlaku oleja.

Ford Focus ST Ford Focus ST

Zmeny sa dotkli aj predných dvier a ich výplní. Pribudli lepšie odkladacie boxy pre nápoje. Upravený volant môže byť na prianie vybavený vyhrievaním. Príplatkové sedadlo môže vodič elektricky ovládať v ôsmich smeroch. Do sériovej výbavy pribudla zadná parkovacia kamera.

Športový podvozok vybavili novými prednými pružinami a športovejšími tlmičmi. Technici upravili aj elektrický posilňovač riadenia. Má sprostredkovať lepší pocit z riadenia.

Pohon vozidla zabezpečuje 2-litrový prepĺňaný motor EcoBoost.  Má dvojité variabilné časovanie vačkového hriadeľa a vysokotlakové priame vstrekovanie paliva. Maximálny výkon je 188 kW (252 k) a maximálny krútiaci moment 368 Nm pri 2500 ot./min.

Motor spárovali so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Má skrátené dráhy radenia. Špeciálne upravené prevodové pomery umožňujú novému Focusu ST dynamické jazdné vlastnosti a špičkové zrýchlenie (konkrétne údaje výrobca zatiaľ nezverejnil).

MM, Ford

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov