Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škoda opäť podporuje Tour de France

Česka automobilka je známa aj podporou cyklistických pretekov. Prestížne podujatie Tour de France využíva sprievodné automobily Škoda už po jedenásty krát.

Oficiálne partnerstvo medzi automobilkou Škoda a pretekmi Tour de France sa začalo v roku 2004. Odvtedy sú vozidlá s okrídleným šípom v znaku každoročnými pomocníkmi v neľahkých podmienkach náročného podujatia.

Jadro podpory tvorí 250 automobilov. Červený riaditeľský Superb vedie pelotón Tour de France. Podujatie odštartovalo 5. júla a potrvá až do 27. júla. Štart bol v anglickom meste Leeds. Prvé 3 etapy boli v tejto ostrovnej krajine. Cieľom je bulvár Champs-Elysées v Paríži.

Dohodu o spolupráci podpísala automobilka v marci na ďalších 5 rokov. Sponzorstvo obsahuje aj podporu pretekov okolo Španielska a ďalších medzinárodných pretekov. Sprievodné vozidlá budú v roli pomocníkov prakticky 24 hodín denne.

Prevažná väčšinu poskytnutých  automobilov tvoria modely Octavia a Superb. Každý rok prejdú v súhrne okolo 2,8 milióna kilometrov. Od roku 2004 tak prejazdili automobily Škoda spolu takmer 28 miliónov kilometrov – bez jediného zastavenia kvôli technického problému.

Škoda Superb Tour de France

Červená Škoda Superb slúži ako mobilný dispečing. Z tohto vozidla vydá každé ráno riaditeľ Tour rozhodnutie o štarte. Organizuje tiež dopravu okolo pelotónu a komunikuje s traťovými rozhodcami. Automobil má preto rozsiahlu technickú výbavu, napríklad sedem rádiových kanálov.

Toto vozidlo je jediné, ktoré môže prejsť cieľovou čiarou každej etapy. Pre jasné odlíšenie je Superb nalakovaný do červeného odtieňu Corrida. Riaditeľ Tour, Christian Prudhomme, ktorý sedí na zadnom sedadle, obľubuje obrovskú panoramatickú presklenú strechu. Tento automobil preto vybavili špeciálnym panoramatickým strešným oknom, ktoré sa odsúva odzadu dopredu. Riaditeľ tak môže pri otvorenej streche vo vozidle stáť a sledovať dianie na trati.

Škoda podporuje Tour aj širokou komunikačnou kampaňou. Novinkou je internetová stránka welovecycling.com, ktorá ponúka on-line reportáže, filmy a krátke správy zo sveta cyklistiky. Tour de France je jednou z najväčších športových akcií. V roku 2013 povzbudilo športovcov okolo trate približne 12 miliónov fanúšikov. Pri televíznych obrazovkách sedelo ďalších 3,5 miliardy divákov.

MM, Škoda

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov