Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault opäť kráľom prednokoliek na Nürburgringu

Renault držal dlhú dobu prvenstvo na okruhu Nürbugring medzi sériovo vyrábanými automobilmi s predným pohonom. Nová verzia Seatu Leon Cupra však jeho čas prekonala. Renault preto zapracoval na Mégane a opäť ho poslal na okruh.

Veľa svetových výrobcov automobilov chce dosiahnuť najrýchlejší čas na okruhu Nürbugring. Renault ho držal s modelom Mégane R.S. Po tom, čo mu tento rok Seat Leon Cupra prebral prvenstvo, inžinieri z Renaultu upravili Mégane a dosiahli nový rekord.

Ten má hodnotu 7 minút, 54 sekúnd a 36 stotín. Renault porazil model od Seatu o 4 sekundy. Oficiálne vyjadrenie zo strany španielskej automobilky zatiaľ nie je známe, no upravený Renault je viac pretekárskym automobilom, ako len sériovým so športovými ambíciami.

Renault R.S. Trophy R Renault R.S. Trophy R

Preto je porovnanie so sériovou verziou Leonu Cupra menej korektné. Aj samotná automobilka Renault dáva do pozornosti zlepšenie času oproti predchodcovi a nie oproti konkurencii.

Automobilka dodala to najlepšie z technológii Renault Sport. Zážihový štvorvalec so zdvihovým objemom 2,0 litra a preplňovaním poskytuje výkon 201 kW (275 k). Krútiaci moment dosahuje 360 Nm. Oproti pôvodnému Mégane R.S. ubrala verzia Trophy R 100 kg na pohotovostnej hmotnosti.

Zníženie hmotnosti dosiahli konštruktéri odstránením väčšiny izolačného a tlmiaceho materiálu, odstránením zadných sedadiel, či klimatizácie a autorádia. Tieto prvky sú napriek tomu vo voliteľnej výbave za príplatok. Úpravou prešla aj stredová konzola, ktorá je po novom jednoduchšia.

Renault R.S. Trophy R Renault R.S. Trophy R

Spoločnosť Michelin dodala plášte Pilot Sport Cup 2 na disk s priemerom 19 palcov. Tie tiež nemalou mierou prispeli k zlepšeniu výsledného času. Disky s novým dizajnom a plášte znižujú hmotnosť o 5 kg. Špeciálny zvuk má na starosti výfukové potrubie od výrobcu Akrapovič. To je o 4 kg ľahšie, ako mal predchodca.

Mégane R.S. Trophy R má samosvorný diferenciál, nastaviteľné tlmiče Öhlins Road&Track a predné pružiny Allevard. Tlmiče využívajú technológiu Dual Flow Value, ktorá udrží kolesá v kontakte s vozovkou bez ohľadu na rýchlosť kmitov kolesa.

Na požiadanie Renault namontuje hydraulické tlmenie PDS. Predné tlmiče ponúkajú nastavenie v 20-tich pozíciách a zadné v 30-tich. Pružiny sú antikorózne a znižujú pohotovostnú hmotnosť o ďalšie 2 kg.

Rozsah príplatkovej výbavy je obsiahly. Brzdový balík Performance obsahuje brzdové kotúče z hliníka, ktoré sú o 10 mm širšie. Novinkou je lítium-iónová batéria, tá znižuje hmotnosť o 16 kg. Paket Nürbugring ponúkne 4 obaly na náhradné pneumatiky či sadu dvoch bezpečnostných pásov Sabelt.

MM, Renault

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov