Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Tepelná ochrana motora šetrí palivo

Nový Mercedes-Benz S300 BlueTec Hybrid prišiel s pokrokovým riešením. Tepelná ochrana motora dokáže ušetriť až 1,5 l paliva na jednu nádrž. Preto ju Európska komisia schválila ako ekologickú inováciu výrobcu.

Šetrenie energie vďaka izolácii sa už dlhodobejšie využíva v stavebníctve. Inžinieri z automobilky Mercedes-Benz sa snažili zužitkovať odpadové teplo, ktoré vyprodukuje motor modelu S300 BlueTec. Toto teplo pri bežnej tepelnej ochrane motora zbytočne unikne.

Konštruktéri využili na zachytenie unikajúceho tepla z motorového priestoru deliace izolujúce steny v priestore motora a uzatvárateľnú žalúziu chladiča. Hlavné využitie tejto ochrany je pri odstavení vozidla. Po opätovnom naštartovaní sa motor rýchlejšie zohreje na prevádzkovú teplotu vďaka teplu, naakumulovanému pod prednou kapotou. Znižuje sa tým trenie a tiež spotreba paliva pri studenom štarte.

Mercedes-Benz S300 BlueTec Mercedes-Benz S300 BlueTec

Skúšky Mercedes-Benz dokázali zníženie spotreby v ročnom priemere o 1,5 l na jednu plnú nádrž. V zimnej prevádzke je úspora výraznejšia, v letnej prevádzke naopak klesá.

Európska komisia už dávnejšie dostávala na prerokovanie ekologické inovácie, no od roku 2009 zatiaľ schválila len 4 z nich. Pri nových jazdných testoch podľa cyklu NEFZ sa však úspora neprejavuje, nakoľko sa pri nich musí vozidlo ochladiť na rovnakú teplotu, akú má skúšobná stolica. Čas, kým sa tak stane, je však neporovnateľne dlhší, než bez novej tepelnej ochrany.

Mercedes-Benz S300 BlueTec

MM, Mercedes-Benz

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov