Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault Mégane vs. Volkswagen Golf

Oproti sebe sme postavili dva rodinné hatchbacky. Udrží si druhýkrát faceliftovaný Mégane tvár pred novým Golfom?

Tretia generácia Renaultu Mégane je na trhu už 6 rokov. Je pravda, že odvtedy prešiel dvoma plastikami, ktoré mu pomohli zachovať si medzi konkurenciou sviežu tvár, ale v automobilovom svete je to už starček. Na súboj ho vyzýva Volkswagen Golf, ktorý je oveľa mladší.

PREHLIADKA ZBRANÍ
Obe autá dorazili na test v najvyššej výbave. Pri Renaulte Mégane Zen to však znamená, že dostanete auto bez parkovacích senzorov či perfektnej handsfree karty, ktorá nahrádza kľúč. Náš Mégane mal za príplatok iba metalízu a plnohodnotné rezervné koleso. Volkswagen Golf prišiel oveľa viac našuchorený. Jeho výbava Highline zahŕňa oproti Méganu navyše napríklad multimediálny systém s dotykovou obrazovkou, športové sedadlá, alarm, elektronickú parkovaciu brzdu, osvetlenie interiéru LED svetlami, svetlá s funkciou corner light, monitorovanie tlaku v pneumatikách a otvor na prenos lyží. Za Golf si však zákazník zaplatí oveľa viac. Rozdiel v základných cenách pri týchto výbavách je 4 000 eur v prospech Méganu, testované autá od seba delil už zarážajúci rozdiel približne 7 000 eur. Ich pohonné jednotky mali pritom porovnateľné parametre. Mégane stavil na nový motor 1,2 TCe Energy s výkonom 130 koní (97 kW) a krútiacim momentom 205 Nm. Golf mal pod kapotou už osvedčený agregát 1,4 TSI s výkonom 122 koní (90 kW) a krútiacim momentom 200 Nm. Obidve pohonné jednotky boli s kolesami spojené cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Boli sme zvedaví na správanie sa týchto motorov v reálnej prevádzke, pretože parametrami sú si veľmi blízko.

DSCF1740 DSCF1716 DSCF1701 DSCF1700

DSCF1685 DSCF1644

AKO DOMA
Najprv sme si sadli do Méganu. Dobrý posed za volantom sme dosiahli relatívne rýchlo. Letmý pohľad po interiéri neodhalil žiadne zásadné zmeny. Iná je len dekoračná lišta z (celkom vydarenej) imitácie hliníka tiahnuca sa naprieč palubnou doskou a poťahy sedadiel. Zvyšok je klasický Mégane so všetkými kladmi aj zápormi. Medzi tie dobré vlastnosti patria pohodlné sedadlá, ktoré, aj keď tak vôbec nevyzerajú, celkom dobre držia telo, a kopec priestoru do všetkých smerov. Ak nám niečo prekážalo, boli to malé, trochu chaoticky rozmiestnené tlačidlá na nízko uloženom autorádiu. Za týždeň sa na ne zvykalo ťažko, aj keď veríme, že dlhoroční majitelia Méganu ich nahmatajú aj poslepiačky. Ovládanie klimatizácie prebieha taktiež pomocou malých tlačidiel. Sú však lepšie viditeľné a klimatizačný systém Méganu je veľmi dobrý, takže okrem nastavovania teploty s ním netreba manipulovať. Celkovo pôsobí interiér Méganu veľmi príjemne a konzervatívnejších zákazníkov si určite získa svojou jednoduchosťou. Zato Golf je iná trieda. Otvorenie dverí odhalí LEDkami podsvietené lišty na dverách. Pohľad nám spočinul na palubnej doske s drobnosťami nalakovanými klavírnym lakom a nakoniec nás upútala farebná obrazovka multimediálneho systému. Tento interiér pôsobí oveľa hodnotnejšie. Za tých 4 000 eur by však veru aj mal. Sadáme za tlačidlami posiaty volant a hľadáme si ideálnu pozíciu. Sedadlo v Golfe sa dá spustiť nižšie než v Mégane, čo poteší priaznivcov športovej jazdy. Na pohľad je krajšie a pôsobí športovejšie, aj keď pocit z vedenia tela sme mali lepší v Renaulte. Čo sa týka ergonómie, nemožno Volkswagenu uprieť, že je v tejto disciplíne majstrom. Všetko je tam, kde to človek hľadá a to vodičovi umožní venovať viac času sústredeniu sa na vedenie vozidla.

DSCF1639 _DSCF1660 _DSCF1656 __DSCF1735

__DSCF1725 ___DSCF1663

Celý text nájdete v aktuálnom vydaní časopisu Auto magazín 4/2014

Text: Juraj Hrivnák

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov