Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Kupé limuzína od Škody

Bratislava, 27. február 2014 – Značka Škoda v rámci najväčšej modelovej ofenzívy v histórii predstavila päťdverové kupé Škoda VisionC, ktoré je predzvesťou ďalšieho evolučného kroku v dizajne značky. Dizajn bude expresívnejší, dynamickejší, emocionálnejší a podčiarkuje ďalší vzostup značky. Štúdia päťdverového kupé súčasne ukazuje šírku možností inovatívnych koncepcií karosérie.

Budúcnosť je jasná
Štúdiou Škoda VisionC automobilka opäť potvrdzuje dizajnérsku a vývojársku kompetenciu spoločnosti s bohatou históriou. „Škoda VisionC je predzvesťou ďalšej evolúcie dizajnu značky Škoda. Symbolizuje vzostup automobilky. Vozidlo je dôkazom vynikajúcej dizajnérskej a vývojárskej kompetencie a podčiarkuje dynamiku a vysokú hodnotu značky s bohatou tradíciou,“ hovorí Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO.

20140226_SKODA_VisionC_side_re 20142026_SKODA_VisionC_front_re

Päťdverové kupé
Ako päťdverové kupé zaujme dizajnová štúdia Škoda VisionC novým expresívnym, dynamickým a emocionálnym dizajnom. Mimoriadne pôsobivé je striedanie mäkkých, ľahko konturovaných, konkávnych a konvexných plôch a ostrých, presných línií. Plochy a proporcie presvedčia svojím jasným usporiadaním a nezameniteľnou hrou svetla a tieňov. Predná časť štúdie je sebavedomá a dynamická zároveň. Prekvapivým riešením je zadná časť s radikálnym zakončením piatych dverí. Škoda VisionC ponúka dostatok miesta pre štyri osoby a ich batožinu. Pre vozidlá Škoda sú typické rozmerné piate dvere a veľký objem batožinového priestoru. Moderná technika MQB, hnací reťazec blízky sériovému stavu, nízka hmotnosť a optimalizovaná aerodynamika predstavujú veľký potenciál pre premyslenú individuálnu mobilitu.

20140226_SKODA_VisionC_re 20140226_SKODA_VisionC_rear_re

Moderná technológia
Pod kapotou pracuje preplňovaný motor 1,4 TSI/81 kW, ktorý je konštruovaný pre spaľovanie zemného plynu aj benzínu. Pri prevádzke na zemný plyn spotrebuje vozidlo iba 3,4 kg, resp. 5,1 m3 zemného plynu na 100 kilometrov, čo zodpovedá emisiám CO2 vo výške len 91 g na kilometer. Škoda dokazuje, že aj vozidlá atraktívnej strednej triedy s konvenčným pohonom môžu už dnes dosiahnuť náročné hodnoty emisií CO2, definované v predpise EÚ 2020.

Zdroj: ŠKODA AUTO

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov