Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Audi A3 1,4 TFSI: Z inej kože


Audi A3 je dokonalým dôkazom toho, že aj v tomto segmente má význam priplácať za prémiovú značku.

Niektoré autá v rámci medzigeneračných obmien menia svoju tvár radikálne, iné nie. Audi patrí do druhej skupiny. Hoci sú dizajnové zmeny novej trojdverovej á-trojky v detailoch zreteľné, auto ako celok na mňa nepôsobí výrazne novo. Preto sa nečudujte, keď sa ľudia za vami nebudú otáčať.

S DÔRAZOM NA DETAILY

Kvalitné materiály a precízne spracovanie interiéru sú absolútnou samozrejmosťou. Pomerne úzka horizontálna prístrojová doska opticky rozširuje vnútorný priestor. V jej hornej časti uprostred je výsuvný displej pripomínajúci tablet. Dizajnovo zaujmú tiež nové výduchy ventilácie v dizajne „jet“, ktoré umožňujú nastaviť difúzne prúdenie vzduchu, aby vás neovievalo príliš intenzívne. Ovládanie výduchov mi však pripadá akési titerné. Pod nimi je lišta s ovládačmi vybraných systémov, medzi nimi Start&Stop či Audi Drive Select. Druhý z nich ponúka režimy Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic a Individual. Úplnou novinkou je ovládanie audiosystému a nastavenie vozidla zo stredovej konzoly – presne ako vo veľkých luxusných limuzínach. V prvom momente to na mňa pôsobilo super, no potom som odhalil aj tienisté stránky. Chýbali mi, napríklad obvyklé tlačidlá priamej voľby uložených rádiostaníc. Palubný počítač okrem bežných údajov a dnes už neodmysliteľnej indikácie optimálneho prevodového stupňa poskytuje v reálnom čase aj rady pre úspornú jazdu. Upozorní vás napríklad, aby ste si vytiahli okná a znížili tak aerodynamický odpor aj spotrebu. Taktiež si kedykoľvek môžete skontrolovať, o koľko zvyšuje spotrebu zapnutá klimatizácia. Testovaný model mal vynikajúco tvarované športové sedadlá. Škoda len, že po odklopení si ani vodičovo sedadlo „nezapamätá“ svoju polohu.

audi_a3_1 audi_a3_2
Na lište pod výduchmi je ovládanie
základných prvkov auta.
Novinkou je multifunkčné
ovládanie na stredovom tuneli.
audi_a3_3 audi_a3_4
Opticky veľmi pekne pôsobia
výduchy s dizajnom “jet“…
… umožňujú aj difúzne
smerovanie vzduchu.

SLUŠNÝ ZÁKLAD

Testovaný model mal pod kapotou najslabší motor z aktuálnej ponuky – 1,4 TFSI 90 k/122 k. Ani s ním sa však A3-ka za svoju dynamiku vôbec nemusí hanbiť. Zrýchlenie z nuly na stovku pod 10 sekúnd a maximálna rýchlosť nad 200 km/h hovoria samy za seba. Navyše, vzhľadom na krútiaci moment 200 Nm dostupný v rozsahu 1 500 – 4 000 otáčok za minútu, je motor mimoriadne pružný. Vôbec ho nemusíte točiť, aby ste pocítili tlak v chrbte. A ten cítite až do hranice červeného poľa otáčok. A spotreba? Počas týždňa som jazdil v priemere za 5,6 l/100 km, a N TEST Z inej ligy Audi A3 je dokonalým dôkazom toho, že aj v tomto segmente má význam priplácať za prémiovú značku. Text: Peter Varga, foto: autor www.automagazin.sk to som si pravú nohu vôbec nestrážil. Cez víkend som už do mesta nepáchol a trochu som sa upokojil, takže spotreba klesla na výsledných 4,8 l/100 km. Motor je spojený s výborne odstupňovanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. V stovke točí na šestku necelých 2 200 otáčok. Radiaca páka ide presne a ľahko. Radosť z radenia však kazí na môj vkus až príliš dlhý chod spojkového pedála.

audi_a3_6

ROBUSTNOSŤ

Celé auto pôsobí mimoriadne solídne a robustne. Začína to už zatváraním dverí, pokračuje na dotyk príjemnými materiálmi a končí jazdnými vlastnosťami. Tak napríklad podvozok na jednej strane zabezpečuje výborné jazdné vlastnosti, na strane druhej geniálne filtruje nerovnosti – ani väčšie sa do karosérie neprenášajú. Navyše, aj odhlučnenie je parádne – na nerovnostiach počujete iba tlmené bum-bum a odvaľovanie pneumatík ani nevnímate. Samotné naladenie je veľmi dobre vyvážené, žiadna vytriasačka ani morská nemoc. Vzhľadom na vysokú tuhosť karosérie plasty v kabíne nebúchajú, pri výjazde na obrubník nič neškrípe. Normálne som náchylný veriť tomu, že prežije všetko. Jednoducho kvalita, akú v bežných značkách nedostanete.

audi_a3_5

STRUČNE
ČO TREBA UZNAŤ
Robustné auto s výbornými
jazdnými vlastnosťami.
ČO NÁM CHÝBALO
Tlačidlá pamäte rozhlasových staníc.
ČO NÁS PREKVAPILO
Skvelý podvozok.
KONKURENTI
Mercedes-Benz triedy A, BMW 1, Volvo C30.

 

Audi A3 1,4 TFSI Ambition
CENA
Základ/verzie od/test [€] zatiaľ nie je stanovená
ZÁRUKA 2 roky bez obmedzenia km
TECHNIKA
Valce/ventily/palivo R4/16V/nafta
Prevodovka M6
Zdvihový objem valcov [cm3] M6
Výkon [kW (k) pri min-1] 90 (122)/5 000 — 6 000
Krút. moment [Nm pri min-1] 200/1 500 — 4 000
Max. rýchlosť [km/h] 203
Zrýchlenie 0 — 100 km/h [s] 9,3
Priemerná spotreba paliva výrobca/test [l/100 km] 5,2/4,8
Emisie CO2 [g/km] 120
TECHNIKA
D/š/v [mm] 4 237/1 777/1 421
Rozchod kolies vpredu/vzadu [mm] 2 601
Objem bat. priest. [dm3] 1 250/485
Objem palivovej nádrže [l] 50
VYBAVENIE/DOPLNKY [€]
Objem palivovej nádrže [l] 7 (čelné, bočné,
okenné, kolenný u vodiča)
ABS, ESP séria
Audi Drive Select séria
Automatická klimatizácia séria


Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov