V rámci faceliftu Renault nahradil výbavový stupeň GT Line stupňom R.S. Line, ktorý sme vyskúšali s motorom TCe 160. Dnes sme svedkami toho, že autá v záujme splnenia prísnych emisných požiadaviek akosi neposlúchajú plyn. Povel „plný kotol“ jednoducho prefiltrujú cez algoritmus vytvorený akoby pre euroúradníkov a papierový výkon sa stráca. Megane s motorom TCe 160 si z euroúradníkov ťažkú hlavu zrejme nerobí. Ukazuje sa totiž akoby bol silnejší, než papierové parametre naznačujú. Navyše s rastom otáčok cítiť aj rast jeho výkonu. Páči sa mi aj jeho zosúladenie s EDC prevodovkou. Pri radení smerom nahor motor na chvíľu povolí a potom zasa zatiahne, a to sprevádza pekný prirodzený zvuk. To sa z dvojspojkových prevodoviek neraz vytratilo. Na druhej strane, priemerná spotreba 7,2 l/100 km tiež nepatrí k utlmeným motorom. To by som však rozumnou jazdou nejako dokázal skresať. Viac mi vadí, že štart-stop reštartuje motor s citeľným oneskorením. Človek potom chce z križovatky odísť rýchlejšie, takže pridá trochu plynu a v konečnom dôsledku je ten rozjazd nepekný a nekomfortný – s autom to až trhne. K výbave R.S. Line patrí aj voľba jazdných režimov Multi-Sense so štyrmi režimami: Eco, Comfort, Sport a MySense, v ktorom si medzi inými môžete nakonfigurovať aj športový prejav motora z pohľadu dynamiky aj akustiky. Športový zvuk pekne zvýrazní prirodzený prejav motora, no žiaľ pridá k tomu aj basy, ktoré znejú úplne neprirodzene. Škoda, menej je niekedy viac. Prekvapilo ma, že testovaný model nemal pod volantom pádielka na manuálne radenie a nemá ich ani v cenníku.
K výbave R.S. Line patria zvonka športové nárazníky, zvnútra zasa športové sedadlá, v našom prípade navyše čalúnené kombináciou kože a alcantary s bielym a červeným prešitím. Je to efektné na pohľad a vynikajúce na posed. Aspoň pre moju konfekčnú postavu. Prešitie bielou a červenou niťou sa opakuje aj na ďalších miestach. Vyzdvihnúť musím riadenie, ale najmä podvozok. Na jednej strane totiž reaguje na riadenie agilne, na druhej strane výborne filtruje nerovnosti. Rázy sa do karosérie neprenášajú, kolesá sa na nerovnostiach nerozkmitajú. Brzdy majú rýchly nástup, ale dávkovanie by mohlo byť citlivejšie, resp. pedál by mohol byť tvrdší.
Stručne
Čo treba uznať
- Skvelé sedadlá, tichý podvozok.
Čo nám chýbalo
- Páčky radenia pod volantom.
Čo nás prekvapilo
- Motor nie je pridusený emisnými limitmi.
Renault Megane TCe 160 EDC R.S Line
- Cena (základ/test) 17 150/28 250 €
- Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 333 cm3, max. výkon 116 kW (158 k) pri 5 500 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 270 Nm pri 1 800 – 3 750 ot.min-1. Emisie CO2 133 – 141 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 9,0 s, vmax=205 km/h, spotreba výrobca/test 5,2 – 5,5/7,2 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth
- Wi-fi
- AUX/USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 9,3
- Batožinový priestor: 335 dm3