Parížsky autosalón 2018: Bojkot?

Parížsky autosalón. Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Ford, Mazda, Opel, Subaru, Volvo, Nissan, Mitsubishi, Volkswagen, Lamborghini, Mini, Bentley... To sú najvýznamnejšie značky, ktoré sa rozhodli, že sa na autosalóne nezúčastnia.

Úprimne, sme zástancami myšlienky, že jeden veľký autosalón za rok je úplne dostatočný. Isto si to myslia aj spomínané automobilky. Plus, účasť na autosalóne nie je vonkoncom lacná záležitosť. Napriek menšej účasti sa však nedá povedať, že by bol Paríž skúpy na novinky. Predstavilo sa tu niekoľko mimoriadne významných modelov. Prinášame vám prehľad toho najdôležitejšieho.

Audi

Jeden z mála členov Volkswagen Group, ktorý sa zúčastnil, priniesol hneď tri novinky. O Audi A1 a Audi Q3 sme už písali. Najčerstvejšou novinkou bolo Audi e-Tron, ktorého fanúšikmi sme už len preto, lebo sa napriek technológiám budúcnosti nesnaží vyzerať ako vesmírna loď. Pozdáva sa nám aj jeho maximálny výkon 300 kW (408 koní) a zrýchlenie na stovku za menej, ako 6 sekúnd. Dojazd okolo 400 km by mal stačiť na pokoj v duši. Zaujímavý bol aj hot crossover Audi SQ2  s výkonom 221 kW (300 koní).

BMW

BMW prišlo so štyrmi novinkami.  O dvoch sme plus/mínus tušili, ako budú vyzerať. BMW radu 8 aj BMW Z4 mali celkom presvedčivých predskokanov v podobe konceptov. BMW X5 nám bolo v predstihu predstavené na fotkách, ale nové BMW radu 3 vidíme prvý raz. Musíme povedať, že vyzerá veľmi dobre. Je v priemere o 55 kg ľahšie, než doteraz. Nadšencov poteší, že aktívny samosvorný diferenciál už nebude výsadou modelov M, ale bude k dispozícii aj pre hierarchicky nižšie posadené modely M Sport.

Citroën

Najočakávanejšou novinkou Citroënu je model C5 Aircross Plug-in Hybrid. Zatiaľ je to iba koncept, ale určite sa čoskoro dostane do výroby.

DS

Avantgardná francúzska značka DS predstavila auto, ktoré by mali všetci chcieť: DS3 Crossback. Teoreticky je to rival BMW X2 a Audi Q2. Poráža ich na poli extravagantnosti interiéru, ale či bude schopné držať tempo s kvalitou a pohonnými jednotkami prémiových konkurentov, na to sme úprimne zvedaví.

Post-production : Astuce Productions

Hyundai

Rýchlo sa dostávame k obľúbencom tejto výstavy. Hyundai i30N Fastback vkladá techniku horúcich N modelov do karosérie so splývajúcou zadnou časťou. Vynikajúce správy máme aj pre fanúšikov tradičnej verzie. Hyundai predstavil takpovediac hypotetickú výkladnú skriňu performance doplnkov, aké by na i30N mohli byť k dispozícii. Výsledný Hyundai i30 N Option je sen každého nadšenca. Obrovské brzdy, karbónová kapota, väčšie krídlo, výfuk, kolesá a najmä športové sedadlá robia z tohto auta niečo, čo nám nedá spať, kým sa to nedostane do výroby. Vlastne potom to bude asi ešte horšie…

KIA

Kia doniesla do Paríža (pre nás už známy) Proceed GTCeed GT s výkonom 147 kW (200 k). Na zelené struny zahral zas čisto elektrický model Kia e-Niro. Súdiac podľa úspechov klasických verzií Niro ju čaká svetlá budúcnosť.

Lexus

Jemne modernizovaný Lexus RC nesmel v Paríži chýbať.

Mercedes-Benz

Asi najväčšou novinkou na stánku Mercedesu bol nový Mercedes-Benz triedy B. Dominantným prvkom jeho športovo ladenej prednej masky sú špičkové MULTIBEAM LED reflektory. Hoci auto pri bočnom pohľade pôsobí citeľne štíhlejšie a atletickejšie, športový dizajn neubral nič na pohodlí pre cestujúcich. Práve priestrannosť kabíny na malom pôdoryse bola totiž tým, čo doterajší klienti na aute oceňovali a väčší rázvor novinky nesklame ich očakávania. Model A35 AMG je zas pravý hot-hatch s výkonom 221 kW (300 koní), ktorý sa však ešte dočká aj svojho „plnotučného“ brata. V Paríži sa naživo ukázalo aj nové GLE a elektrické SUV EQC.

Peugeot

Peugeot priniesol na domácu pôdu jeden z najkrajších konceptov oživujúcich legendárny retro dizajn: Peugeot e-Legend. Žiaľ, ako tušíte, jedná sa o čistý elektromobil. Škoda, lebo tak nádherné auto by si zaslúžilo väčšiu šancu na život. Elektromobily budú ešte hodnú chvíľu okrajovou záležitosťou. Na polceste sú modely 3008 a 508, ktoré dostali plug-in hybridný pohon.

Porsche

Porsche ešte stále oslavuje svoje 70-te narodeniny. Stále si pritom udeľuje nové a nové darčeky, z ktorých nám tečú sliny. Napríklad také Porsche 911 Speedster, ktoré je vlastne GT3 bez strechy. Alebo model Porsche 935, ktorý predstavuje reinkarnáciu známeho závoďáka s prezývkou Moby Dick.

Renault

Renault naskočil na elektrickú vlnu a ponúka malý, chutný elektrický crossover s nie práve ľúbezne znejúcim názvom (teda aspoň nie v Slovenčine) Renault K-Ze. Je primárne určený pre Čínu, avšak asi sa dostane aj do Európy. Ultraluxusným autonómnym dopravným prostriedkom je zas Renault EZ-ULTIMO. Je to niečo, ako autonómny shuttle bus.

Škoda

Elektromobilom patrí budúcnosť, no nikto dnes nevie presne povedať, kedy sa z budúcnosti stane súčasnosť. Čo je však dnešným podmienkam a infraštruktúre bližšie je hybridná technika. A práve tú má pod prednou kapotou Škoda Vision RS. Sústavu tvorí benzínový štvorvalec 1.5 TSI (110 kW/150 k) a elektromotor (75 kW/102 k), kombinovaný výkon sústavy je 180 kW (245 k). Vozidlo zvládne šprint z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 7,1 sekundy a zrýchlenie z 80 na 120 km/h za 8,9 sekundy. Zatiaľ, kým vládne boom SUV, si môžete kúpiť Škodu Kodiaq RS s naftovým biturbo motorom s výkonom 176 kW (240 koní).

Toľko k prvému dňu v Paríži. Zajtra nás čakajú ďalšie novinky. Články budeme priebežne aktualizovať.

Text: Juraj Hrivnák, foto: archív

AutosalónAutosalón ParížCitroënHyundaiKiaMercedesPariz 2018Parizsky autosalonŠkoda
Komentáre (0)
Pridať komentár