Cadillac CTS-V: kladivo na európske športové sedany ?

Automobily Cadillac nie je sú nás veľmi populárne. Novinka však určite zaujme motoristických nadšencov a potrápi výrobcov športových sedanov z európskeho kontinentu.

Cadillac predstavil najvýkonnejšiu verziu modelu CTS – CTS-V. Pôjde o najvýkonnejší automobil z celej 112-ročnej produkcie automobilky a tiež jeden z najvýkonnejších luxusných sedanov súčasnosti.

Najdôležitejším prvkom novinky je motor. Na pohon slúži preplňovaný 6,2-litrový vidlicový osemvalec, ktorý produkuje maximálny výkon 477 kW (640 k) a krútiaci moment 855 Nm.

Cadillac uviedol, že má vyšší výkon, než Mercedes E63 AMG a BMW M5. Celkový výkon však dokázal získať vďaka obrovskému zdvihovému objemu, z ktorého vychádza litrový výkon približne 103 k na jeden liter. BMW M5  má litrový výkon približne 127 k.

Automobil zrýchli z 0 na 100 km/h len za 3,7 sekundy, čo je jedna z najlepších hodnôt pre vozidlá s pohonom zadnej nápravy. Motor má kompaktnejší kompresor. To umožňuje dosiahnuť vyššie otáčky. Sacie ventily sú z titánu.

Na prenos krútiaceho momentu slúži nová 8-stupňová automatická prevodovka 8L90. Ponúka manuálne radenie pomocou pádiel na volante. Konštruktéri pri novinke tiež posilnili tuhosť až o 25 % voči bežným verziám.

Automobil stojí na 19-palcových diskoch s pneumatikami 265/35 vpredu a 295/30 vzadu. Predné zavesenie McPherson kombinované s viacprvkovým zavesením bolo vynovené a ponúka lepšie bočné vedenie kolies.

Riadenie Servotronic má o 14 % vyššiu tuhosť pre lepšiu spätnú väzbu od vozovky. Zadné 5-prvkové zavesenie má tiež silnejšie bočné vedenie kolies. Automobil má tuhšie stabilizátory a tvrdšie gumové uloženia náprav.

Predné brzdové kotúče majú priemer 390 mm a 6-piestikové brzdové strmene. Zadné štvorpiestikové strmene pritláčajú platničky na kotúč s priemerom 365 mm. Model má tiež tretiu generáciu systému Magnetic Ride Control, ktorý umožňuje zvoliť optimálny režim pre rôzne jazdné podmienky.

Tento systém pracuje s dátami, ktoré sa aktualizujú tisíckrát za sekundu a riadiaca jednotka potom odosiela údaje do magnetických tlmičov. To umožňuje lepšie tlmenie nerovností o 40 %.

Dĺžka automobilu je 5 021 mm, šírka 1 833 mm a výška 1 454 mm. Rázvor je 2 910 mm. Automobil má väčšie mriežky v prednej časti a paket Aero Performance. V zadnej časti pribudol spojler a nápis CTS-V.

V interiéri sú vyhrievané a odvetrávané predné sedadlá čalúnené semi-anilínovej kožou. Palubný displej má uhlopriečku 12,3 palca. V sériovej výbave je tiež navigácia a audiosystém Bose . Na pripojenie k internetu slúži Wi-Fi hotspot.

MM, Cadillac

CadillacCTS-V
Komentáre (0)
Pridať komentár