HYbrid: značka PEUGEOT predstavuje nové technológie

Značka Peugeot získala v roku 2012 prvenstvo z hľadiska emisií CO2 : priemerné emisie automobilov Peugeot dosiahli 121,6 g/km oproti 128,6 g v roku 2011. A s veľkým predstihom predstihli záväzok 130 g/km stanovený pre rok 2015.

Ekologická politika značky sa prejavuje neustálou optimalizáciou spaľovacích motorov (zlepšenie výkonu, downsizing, stop&start e-HDi) a uvedením motorov novej generácie prostredníctvom benzínových trojvalcových motorov 1.0 l a 1.2l.

Ďalším dôležitým príkladom ekologického náskoku a presunu smerom k luxusným typom automobilov je hybridná dieselová technológia HYbrid4.

S pohonom HYbrid4, ktorý sa vo svetovej premiére objavil v modeli 3008 HYbrid4 a neskôr u modelov 508 RXH a 508 HYbrid4, prišla značka Peugeot s úplne novou ponukou z hľadiska šetrného prístupu k životnému prostrediu a pocitov pri riadení. Tieto 3 modely HYbrid4 si už získali viac ako 20 000 zákazníkov.

Len pre pripomenutie, modely HYbrid 4 využívajú kumulovaný výkon 200 koní motora 2.0 HDi FAP, ktorý poháňa prednú nápravu a elektrického motora na zadnej náprave. U modelov HYbrid4 sa snúbi nová skúsenosť z riadenia vychádzajúca z výberu jedného zo 4 režimov (automatický, nulové emisie ZEV, sport, 4WD) a emisie CO2 od 88 g/km.

Hybrid Air
Technológa HYbrid Air má znamenať úplne novú kľúčovú etapu k cieľu 2 l/100 km.

Nový model 2008, ktorý bude po prvý krát predstavený na Autosalóne v Źeneve, určený na medzinárodné trhy slúži ako prirodzený nositeľ tohto nového prevratného pohonu, ktorý v sebe spojuje benzínový motor a stlačený vzduch. Výsledkom je technológia s nízkymi prevádzkovými nákladmi.

Prepokladá sa , že táto nová technológia sa bude od roku 2016 používať tak u osobných ako aj ľahkých úžitkových automobilov v segmentoch B a C a bude si ju môcť dovoliť čo najširšia verejnosť na všetkých kontinentoch.

2008 HYbrid Air kombinuje dve energie s cieľom dosiahnutia čo najlepšieho výkonu v najrôznejších situáciách: stlačený vzduch získaný vďaka rekuperácii energie pri brzdení a spomalení napomáha trojvalcovému benzínovému motoru poslednej generácie alebo ho dokonca aj nahradzuje.

Prevodový systém HYbrid Air, ktorého pneumatickú časť tvorí vysokotlaková nádrž v stredovom tuneli, nízkotlaková nádrž na zadnej náprave a motor s čerpadlom na prevode, nijako neuberá automobilu na priestornosti a modularite a vodičovi ponúka tri prevádzkové režimy : Air (ZEV), Benzín a Zmiešaný režim.

Ďaľšou technologickou novinkou v Zeneve v bude 208 HYbrid FE.
Spoločnosti Peugeot a Total, ktorí sú partnermi už od roku 1995, spojili v projekte 208 HYbrid FE to najlepšie zo svojho know-how. Stála pred nimi ambiciózna výzva, dosiahnuť nízke emisie a súčasne zabezpečiť radosť z riadenia : emisie 208 HYbrid FE sú iba 49 g CO2/km, teda 2x menšie než u úsporného motora 208 1.0 VTi, ale z 0 na 100 km/hod akceleruje za 8 sekúnd , ako u 208 GTi.

Ide o prelomový koncepčný automobil, ktorého technologické základy chce Peugeot použiť v budúcich automobiloch. Práce sa zamerali na niekoľko vecí : optimalizácia aerodynamiky, zníženie hmotnosti o 200 kg vďaka masívnemu využitiu kompozitných materiálov a polykarbonátov, hybridný benzínový pohon, ktorý využíva trojvalcový benzínový motor s robotizovanou prevodovkou a elektrický motor s batériou používaná u automobilov, ktoré sa zúčastňujú vytrvalostných pretekov, špecifické motorové mazivá, ktoré vyvinul Total. 208 Hybrid FE bude v predpremiére opatrený kompozitným nápravovým systémom, špecifickými pneumatikami a kolesami znižujúcimi valivý odpor.

Peugeot
Komentáre (0)
Pridať komentár