Peugeot 208 sa ukázal v plnej paráde
Po neoficiálnych únikoch dnes automobilka o novej generácii Peugeotu 208 uvoľnila kompletné informácie. A bude benzín, diesel aj elektromobil!
Model 208 je pre Peugeot zjavne veľmi dôležitý. Zachovaná zostala silueta auta, čo je dobre, inak sa však nová generácia zmenila od základov. Karoséria dostala ešte emotívnejšie krivky, športovej prednej maske dominujú zvislo orientované pásiky denného svietenia. Mimoriadne lákavé stvárnenie, s nádychom veľkej limuzíny 508, dostali zadné partie. Prepojené zadné skupinové svetlá sa teda stávajú jednoznačným podpisom značky. Celkovo možno dizajn hodnotiť ako športovo elegantný, okrem tvarovej moderny novinka pridáva aj v kvalite vypracovania.
Kvalita a nové technológie sa nasťahovali aj dovnútra. Prístrojová doska samozrejme dostala i-Cocpit a sploštený dvojramenný volant, uprostred tróni displej multimediálneho systému. Podľa stupňa výbavy môže mať uhlopriečku až 10 palcov. Podobne, ako v prípade väčších modelov, automobilka sústreďuje ovládanie a nastavovanie vozidla do dotykového displeja. Prvé obrázky naznačujú posun v kvalite materiálov aj dielenského vypracovania. Je teda zjavné, že automobilka novinkou miery na náročnejšiu klientelu. Sériové vybavenie bude na výber v stupňoch: Access, Active, Allure, GT Line a GT. Nový štýl nie je samozrejme jediné, čo si automobilka pre fanúšikov pripravila.
Podľa doteraz zverejnených informácií má od začiatku predaja byť k dispozícii aj ako elektromobil. Poďme ale po poriadku. Štandardná ponuka obsahuje tri benzínové agregáty, všetky majú tri valce a objem 1,2 litra. Osvedčený PureTech bude k dispozícii s maximálnym výkonom 55 kW (75 k), 75 kW (100 k) a 96 kW (130 k). Základný bude k dispozícii s päťstupňovým manuálom, v prípade prostredného budú zákazníci vyberať medzi šesťstupňovým manuálom a osemstupňovým automatom, najvýkonnejší z trojice dostal osemstupňový automat sériovo. Napriek aktuálnemu odklonu od dieselových motorov ho automobilka v prípade modelového radu 208 zachovala. Novinku si teda môžete objednať aj so štvorvalcom 1.5 BlueHDi s maximálnym výkonom 74 kW (100 k). Tento motor je zatiaľ k dispozícii so šesťstupňovým manuálom.
Aktuálne poslednou, no mimoriadne lákavou alternatívou novinky, je elektrická verzia. Na jej pohon slúži motor s maximálnym výkonom 100 kW (136 k), o dostatok energie sa stará akumulátor s kapacitou 50 kWh. Podľa novej normy WLTP by ste na jedno nabitie mali s autom dokázať absolvovať 340 kilometrov. Reálnu využiteľnosť elektromobilu zvýrazňuje aj fakt, že vznikal hneď od počiatku vývoja auta. Akumulátory sú teda umiestnené pod podlahou kabíny, vďaka čomu neuberajú priestor na batožinu. V závislosti od použitej metodiky má kufor novinky objem 265 dm³ (podľa VDA 210 dm³).
Kto má rád emotívne autá, toho novinka od značky Peugeot určite potešila. Prináša totiž dnes tak žiadanú kombináciu štýlu, moderných technológií a osvedčených agregátov. Otázna ešte zostáva cena. Tú sa samozrejme dozvieme až tesne pred uvedením auta na náš trh.
Peter Lacena, foto: archív
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov