Test: Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue AT8
Ford Focus je už viacero rokov tak trocha mimo prvej voľby našich motoristov. Po týždni ma presvedčil o tom, že neprávom.
Nový Ford Focus sme už na stránkach nášho magazínu predstavili. Ten, ktorý sme dostali na týždenný test, ponúkal niečo navyše. Verzia kombi sa väčšinou spája s dlhými kilometrami a tie je stále ekonomicky najzaujímavejšou alternatívou dieselový motor. Náš mal objem 1,5 litra, maximálny výkon 88 kW (120 k) a spolupracoval s moderným osemstupňovým automatom.
Prvé čo vám po usadení sa za volant udrie do očí je absencia kulisy radenia. Nahrádza ju otočný ovládač, ktorý má jednu zaujímavú funkciu. Keď vypnete motor, prevodovka zaradí parkovaciu polohu prevodovky automaticky. Interiér poteší priestorom aj logikou usporiadania ovládacích a informatívnych prvkov, veľmi pohodlne sa cestuje aj na zadných sedadlách. Batožinový priestor je dobre prístupný a základným objemom 608 dm³ atakuje najlepších v triede.
Tradične silnou stránku modelového radu Focus je podvozok. S nadhľadom, bez najmenšieho zaváhania zvládal kvalitu ciest v centre mesta, z pokoja ho nevyviedli ani električkové priecestia či rýchle prejazdy zákrutami. K cestovnému komfortu výrazne prispieva aj výborné odhlučnenie kabíny od motora, podvozka aj aerodynamického hluku.
Motor testovaného auta mal síce menej koníkov, no najvyšší krútiaci moment 300 Nm. Jeho spolupráca s prevodovkou je dobrá, reakcie sústavy ale budú vyhovovať vodičom, ktorí preferujú plynulú jazdu. Ak sa vám však plavnosť preje, skúste možnosť voľby jazdného režimu a vyberiete si alternatívu Sport. Reakcie sústavy budú o čosi expresívnejšie. Osobne dávam prednosť skôr plynulej jazde a pohodliu, a tak som bol s reakciami sústavy spokojný. Toto auto si navyše, s prihliadnutím na karosériu kombi, asi budú kupovať skôr motoristi, ktorí jazdia veľa a u nich je na horných priečkach preferencií ekonomika prevádzky. A v tejto oblasti je na tom Focus kombi výborne. Osem stupňov prevodovky totiž znamená, že na diaľničnom limite bude motor točiť približne 2 000 ot. min-1, čo sa prejavuje na veľmi priemernej spotrebe paliva. My sme test uzavreli s priemerom na úrovni 5,6 litra nafty na 100 kilometrov.
STRUČNE: Ford Focus kombi Titanium 1,5 TDCi EcoBlue AT8
Čo treba uznať: Pohodlný aj na zadných sedadlách
Čo nám chýbalo: Adaptívny tempomat
Čo nás prekvapilo: Výborné zladenie moderny a ergonómie
Cena: základ/test 15 990 €/29 435 €
Záruka: 5 rokov / 120 000 km
Technické údaje: Motor: preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 500 cm3, max. výkon 88 kW (120 k) pri 3 600 ot. min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 – 2 250 ot. min-1. Emisie CO2 134 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 10,2 s, V max = 193 km/h, spotreba výrobca/test 5,1/5,6 l/100 km.
Peter Lacena, foto: autor
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov