Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Opel vyrába modely OPC už 15 rokov

Opel pred 15 rokmi začal s produkciou športovejšie ladených modelov s označením OPC (Opel Performance Center). Toto odvážne rozhodnutie bolo pre automobilku úspešným krokom a dnes modely OPC úspešne konkurujú športovým modelom iných značiek.

Začiatok éry modelov OPC prišiel s modelom Astra OPC v roku 1999. Dovtedy predával Opel športovo ladené modely so skratkou GSI. Najnovšie modely OPC sú však ľahko rozpoznateľnéaj podľa špeciálnych nárazníkov a farby exteriéru.

V roku 1998 nahradila Astra G predchádzajúcu generáciu F. V plánoch však chýbala športovo ladená verzia. Konštruktéri tak museli rýchlo spracovať plány a za jeden rok dokázali predstaviť prvý športovo ladený model s prívlastkom OPC.

Opel Astra OPC Opel Astra OPC

Pohonnou jednotkou Astry G OPC bol 2,0-litrový zážihový štvorvalec s maximálnym výkonom 118 kW (160 k). Motor mal kované piesty, ostrejšie vačkové hriadele, väčšie sacie a výfukové kanály a optimalizované riadene motora.

Motor vychádzal z bežnej verzie 2,0 Ecotec s maximálnym výkonom 100 kW (136 k). Konštruktéri tiež pridali chladič oleja a prispôsobili termostat náročnejším prevádzkovým podmienkam. Automobil dostal športové tlmiče Bilstein, väčšie brzdové kotúče, 17-palcové disky kolies a nové trojuholníkové ramená nápravy.

Opel Vectra OPC

Nová Astra OPC disponovala balíčkom aerodynamických úprav a Recaro športovými sedadlami. Pre homologizácie do motoristického športu potrebovala automobilka predať minimálne 2 500 kusov, počas 4 mesiacoch však predali až 3 000 kusov Astry OPC.

V roku 2001 sa s názvom OPC spojilo preplňovanie turbodúchadlom. Prvý model, ktorý využíval preplňovanie motora, bol Zafira OPC. Odvtedy boli všetky verzie OPC prepĺňané turbodúchadlom.

Opel Zafira OPC

Výkon motora so zdvihovým objemom 2,0 litra postupne rástol zo 141 kW (192 k) v prvej generácii Zafiry OPC cez 147 kW (200 k) v druhej generácii Astry OPC po 176 kW (240 k) až 206 kW (280 k) v súčasnej generácii Astry OPC.

Krútiaci moment sa zvýšil z 250 Nm na súčasných 400 Nm. Modely OPC boli tiež úspešné na okruhu Nürburgring. Druhá generácia Astry OPC stanovila v roku 2005 vo svojej triede rekord 8 minút, 35 sekúnd a 94 stotín.

Zafira OPC s časom 8 minút, 54 sekúnd a 38 stotín drží dodnes rekord v kategórii malých vanov. Corsa OPC zajazdila okruh za rekordný čas 8 minút, 47 sekúnd a 99 stotín v roku 2007. Automobilka tak na počesť okruhu vyrobila dve špeciálne edície.

Opel Corsa OPC Opel Corsa OPC

Prvou bola Astra OPC v roku 2008 a Corsa OPC v roku 2011. Model Astra OPC Nürburgring mal rovnaký výkon ako bežná verzia OPC, Corsa OPC Nürburgring zvýšila svoj výkon o 14 kW (18 k) a dostala navyše samosvorný diferenciál.

Opel Insignia OPC Opel Insignia OPC

Súčasná generácia Astry OPC zrýchli z 0 na 100 km/h za 6 sekúnd a má elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť na 250 km/h. Vlajkovou loďou je Insignia OPC s 2,8-litrovým vidlicovým šesťvalcom, výkonom 239 kW (325 k) a krútiacim momentom 435 Nm.

Míľniky OPC:

1999: prvý model OPC, Astra OPC s výkonom 118 kW (160 k)

2001: Zafira OPC s 2,0-litrovým turbomotorom a výkonom 141 kW (192 k)

2005: počas piatich rokov predal Opel už 20 000 vozidiel OPC

2006: Meriva OPC s 1,6-litrovým turbomotorom s výkonom 132 kW (180 k)

2007: Corsa OPC, 1,6-litrový motor vyprodukuje maximálny výkon 141 kW (192 k)

2009: Insignia OPC s 2,8-litrovým motorom V6 s výkonom 239 kW (325k)

2011: Opel Corsa Nürburgring s výkonom 155 kW (210 k)

MM, Opel

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov