Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen XL Sport

Volkswagen predstavil štúdiu športového automobilu s vysokým výkonom, špičkovými jazdnými vlastnosťami a nízkou spotrebou paliva. Koncept Volkswagen XL Sport vychádza tvarovo zo štúdie XL1, vozidla s priemernou spotrebou 1 l/100 km.

Volkswagen na autosalóne v Paríži predstavil koncept automobilu, ktorý bude mať vysokovýkonný motor a spotrebu najekologickejších automobilov. Obdobne ako štúdie XL1 bude aj konceptu XL Sport vyrobených len 250 kusov.

Najvýraznejšou zmenou voči XL1 je pohonná jednotka. Pod aerodynamickou karosériou je ukrytý dvojvalec z motocykla Ducati Superleggera V2. Maximálny výkon pohonnej jednotky je 147 kW (200 k), zdvihový objem 1,2 litra. Motor má vŕtanie/zdvih 112/60,8 mm.

Maximálna rýchlosť štúdie je 270 km/h. Automobilka tvrdí, že ide o najrýchlejšie vozidlo s motorom do výkonu 147 kW (200 k). Motor Ducati je tiež najvýkonnejším sériovo vyrábaným dvojvalcovým motorom na svete.

Volkswagen XL Sport Volkswagen XL Sport

Motor dosahuje maximálne otáčky až 11 000 ot./min. Pohonná jednotka má špecificky ovládané ventily, takzvane desmodromicky. Ide o systém, ktorý nemá pružiny na uzatváranie ventilov po otvorení. V tomto systéme nie je ani hydraulické vymedzenie vôle ventilov. Medzi ventilom a vačkovým hriadeľom je stále spojenie cez zdvihadlá, ktoré zabezpečia najrýchlejšie zatvorenie ventilu, bez oneskorenia spôsobeného pružnosťou pružiny. Motor má tiež ojnice z titánu a horčíkových zliatin.

Z horčíkovej zliatiny je vyrobená spojka, hlava valcov a kryt olejovej vane. Motor využíva dva vstrekovače na jeden valec. Krútiaci moment dosahuje 134 Nm a prenáša sa na zadnú nápravu cez 7-stupňovú prevodovku DSG.

Volkswagen XL Sport Volkswagen XL Sport

Pohotovostná hmotnosť konceptu je 890 kg. Koeficient odporu vzduchu cx dosahuje hodnotu 0,258. Zrýchlenie automobilu z 0 na 100 km/h je 5,7 sekundy. Priestorový rám je vyrobený z vysokopevnostnej ocele.

Vpredu má štúdia pneumatiky s rozmerom 205/40 R18 a vzadu 265/35 R18. Disky kolies sú vyrobené z horčíka, čo predstavuje zníženie hmotnosti voči bežne používaným diskom zo zliatiny hliníka o 23,9 kg.

Koncept je dlhý 4 291 mm, široký 1 664 mm a vysoký 1 152 mm. Rázvor voči predchodcovi XL1 narástol na 2 424 mm. Krídlové dvere sú obdobné ako v prípade konceptu XL1. Okná dverí sú z polykarbonátu. Čelné sklo je z tenkého skla.

Volkswagen XL Sport

V prednej časti sú LED svetlomety s denným LED svietením. Výrazné otvory pre chladiaci vzduch pripomínajú športové modely. Sú však len na okrasu, skutočné vetracie otvory pre motor sú v zadnej časti.

Automobil nemá bežne používané spätné zrkadlá, ale využíva kamery. XL Sport má rovnakú šírku v prednej časti ako v zadnej časti, čo je pre športové automobily netypické. V zadnej časti je čierny difúzor, na oboch stranách ukončený chrómovou koncovkou výfuku.

Interiér prebrala štúdia z modelu XL1. XL Sport pridáva digitálnu prístrojovú dosku a športový volant s červeným prešívaním. Zachovaná zostala aj vynikajúca ergonómia konceptu XL1.

MM, Volkswagen

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov