Maťo Homola pokoril Sicíliu
Maťo Homola, jeden z najúspešnejších slovenských pretekárov v súčasnosti, si na Sicílií užil druhý úspešný víkend v tohtoročnej dramatickej sezóne FIA ETCC. Mnoho odborníkov po pretekoch skonštatovalo, že Maťo je pripravený na vstup do WTCC.
Maťo Homola po úspechu na domácom okruhu Slovakia Ring, vyhral v absolútnom poradí aj posledné podujatie tohtoročného Európskeho šampionátu FIA ETCC 2014 na okruhu Pergusa na Sicílii.
V kvalifikácii ušla Maťovi pole position v poslednom kole o 0,15 sekundy v prospech najväčšieho súpera Nikolaya Karamysheva, štartujúceho na RML Chevrolet Cruze.
V prvých pretekoch Maťo tvrdo bojoval o prvé miesto s Karamyshevom, no nakoniec sa mu ho predbehnúť nepodarilo a svoje vozidlo priviezol na druhom mieste. Keďže na Sicílii sa udeľovali dvojnásobné body, stal sa tak Karamyshev Majstrom FIA ETCC 2014.
Do druhých pretekov štartoval Maťo zo 7. miesta, nakoľko prvých 8 pretekárov sa do druhých pretekov zrkadlovo mení v poradí. Maťo odštartoval s taktikou nevypadnúť hneď v prvej šikane. Takže takticky si postrážil absolútne 6. miesto. V priebehu dvoch kôl už bol na 2. mieste za Igorom Skuzom. V takomto poradí aj prešli cieľovou páskou.
Po zrátaní bodov vyhral Maťo absolútne víkend na okruhu Pergusa a sicílske publikum, ale aj milióny divákov pri televíznych obrazovkách stanice Eurosport 1, si mohli vypočuť slovenskú hymnu. Mnoho odborníkov po pretekoch skonštatovalo, že Maťo je pripravený na vstup do WTCC. Držte palce.
“Kvôli časovým posunom z celého dňa, začala naša kvalifikácia so 45 min. meškaním. Zapadajúce slnko na Sicílií však výrazne ovplyvnilo priebeh tohto meraného tréningu. V niektorých úsekoch trate slnko svietilo tak prudko do očí pretekárov, a to hlavne v nebezpečných miestach, že hneď v prvom kole sa stali 2 vážne nehody, ktoré mali za následok zastavenie kvalifikácie a ďalší časový posun,” hovorí Maťo Homola.
Maťovi sa kolíziám podarilo vyhnúť, nakoľko mal inú kvalifikačnú stratégiu ako súperi a odštartoval do kvalifikácie so značným časovým odstupom, takže červená vlajka ho zastavila ešte v zahrievacom kole. Následné odpratávanie následkov nehôd a opráv zvodidiel prinieslo ďalší časový posun, ale malo aj pozitívny vplyv – slnko zapadlo a nebolo „nebezpečné.“
„V kvalifikácií som si okamžite vyjazdil 2. miesto z 23 štartujúcich,“ pochválil sa mladý slovenský pretekár. „Následne sme prezuli novú sadu pneumatík a okamžite som sa usadil 2 min. pred koncom, na prvé miesto. Môj najvážnejší súper Nikolaj Karamyshev ma však v poslednom kole dokázal prekonať o 0,15 sekundy.“
Takže v nedeľu štartoval do prvých pretekov z prvého radu.
“Na štarte som stál na druhom mieste na pravej vonkajšej strane, a rozhodol som, sa že Karamysheva na rýchlom Chevrolete predbehnem v prvej zákrute z vonkajšej strany,“ vravel po pretekoch Maťo Homola. „Vedel som, že na rovinkách mi bude unikať, tak som to riskol. No trať tam bola špinavá, preto som prebrzdil, dostal šmyk a vyletel na trávu. Našťastie som sa hneď dostal spať na trať, ale prepadol som sa na štvrté miesto. Bojoval som ďalej a v priebehu dvoch kôl som sa prepracoval späť na druhé miesto za Karamysheva. Začala sa stíhacia jazda. V každom kole som sa približoval, v poslednom som bol za Karamysheovom iba o jednu sekundu, ale nestačilo to. Po celú sezónu som viedol nevyrovnaný boj so Chevroletmi, ktoré vyhrali 3 roky po sebe celkovo Majstrovstvá sveta WTCC. Tam mali najvyšší success ballast (závažie) z dôvodu vyrovania výkonnosti. No v našom šampionáte ETCC mali rovnakú hmotnosť ako naše auto, a tak boli priam nedostihnuteľné. Ale gratulujem Nikolajovi Karamysheovi k titulu Majstra Európy FIA ETCC 2014.“
Zdroj: Homola Motorsport (šr)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov