Nový motor Mazdy 2
Nová generácia najmenšieho zástupcu Mazdy, Mazda 2, dostane novú dieselovú pohonnú jednotku. Mazda deklaruje zníženie spotreby a emisií, výkon motora však nebude extrémne vysoký.
Prvýkrát predstavila Mazda nový motor Skyactiv-D so zdvihovým objemom 2,2 litra na tohtoročnom ženevskom autosalóne. Motor dostanú modely CX-5, Mazda 6 a Mazda 3. Nová pohonná jednotka však bude mať zdvihový menší objem. Bude určrná pre najmenšieho zástupcu japonskej automobilky a vylúčené nie je ani použitie v modeli Mazda 3.
Predaj Mazdy 2 s novým motorom sa začne najprv v Japonsku. Má zdvihový objem 1,5 litra a veľmi nízky kompresný pomer len 14,8:1. Aj vďaka nemu dosiahne dynamický výkon už z voľnobežných otáčok a bude mať vysoké otáčky, v ktorých zasiahne ich obmedzovač.
Konštruktéri zamerali úsilie na zabezpečenie horenia homogénnej zmesi. Zvýšená účinnosť spojená s novými technológiami a malým zdvihovým objemom prinútili technikov venovať pozornosť novým izolačným technológiam.
Novinka splní bez problémov emisnú normu Euro 6 bez toho, aby dodatočne upravili výfukovú sústavu. Motor bude kombinovaný s novou 6-stupňovou manuálnou a Skyactive-Drive automatickou prevodovkou.
Mazda skombinuje motor so systémom rekuperácie brzdnej energie i-Eloop. K úspore paliva prispeje aj start-stop systém. S nízkou spotrebou a hodnotami vypúšťaných emisií bude pohonná jednotka zrejme populárna nielen v Japonsku, ale aj na európskom trhu.
Motor so zdvihovým objemom 1,5 litra dosiahne výkon 77 kW (105 k) pri 4 000 ot./min. Maximálny krútiaci moment 250 Nm vyvrcholí medzi 1 500 až 2 500 ot./min. Rozvod ventilov je DOHC, samozrejmosťou je priame vstrekovanie paliva a 4-ventilová technika.
MM, Mazda
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov