Škoda začala s výrobou nového motora
V Mladej Boleslavi spustili výrobu novej pohonnej jednotky. Nový trojvalcový motor pokračovaťteľom už 115 ročnej tradície výroby motorov.
Novinka pochádza z radu motorov s označením EA 211. „Spustenie výroby trojvalcového motora MPI rady EA 211 je dôležitým míľnikom našej výroby agregátov v Českej Republike a dôkazom výkonnosti našich zamestnancov,“ vyhlásil Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva Škoda Auto pre oblasť výroby a logistiky.
Nový motor má zdvihový objem 1 liter a výkon 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k). Novinka zaujme nízkymi hodnotami spotreby, emisií a nízkou hmotnosťou. Motor bez problémov spĺňa podmienky emisnej normy Euro 6.
Modelový rad EA 211 zahŕňa agregáty so zdvihovým objemom od 1,0 až 1,6 litra. Škoda vyrába motory 1,2 a 1,4 TSI radu EA 211 už od roku 2012. Novinka dopĺňa motory bez turbodúchadla, skratka MPI znamená Multi Point Injection (viacbodové vstrekovanie).
Motor 1,0 MPI poputuje pod kapotu malých a kompaktných automobilov Škoda, Seat a Volkswagen. Okrem výroby motorov, Škoda produkuje aj prevodovky. V Mladej Boleslavi vyrábajú prevodovky rady MQ 200 a MQ/SQ 200.
V nasledujúcich rokoch chce automobilka Škoda rozširovať svoje kompetencie vo výrobe motorov. Preto buduje centrum pre testovanie motorov. Do tohto projektu investovala Škoda spolu s Volkswagenom viac než 34 miliónov eur.
Výroba motorov začala v Mladej Boleslavi už v roku 1899. Prvý agregát, ktorý dodala automobilka do koncernu Volkswagen, bol 1,0 litrový zážihový štvorvalec s výkonom 37 kW (50 k). Výrobu motorov 1,2 HTP z radu EA 111 spustili v roku 2001. Prvý motor 1,2 TSI z radu EA 111 opustil výrobnú linku už v roku 2009. V tomto roku spustili výrobu 1,6 MPI rady EA 211 a novinku 1,0 MPI (EA 211).
MM, Škoda
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov