Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Škoda začala s výrobou nového motora

V Mladej Boleslavi spustili výrobu novej pohonnej jednotky. Nový trojvalcový motor pokračovaťteľom už 115 ročnej tradície výroby motorov.

Novinka pochádza z radu motorov s označením EA 211. „Spustenie výroby trojvalcového motora MPI rady EA 211 je dôležitým míľnikom našej výroby agregátov v Českej Republike a dôkazom výkonnosti našich zamestnancov,“ vyhlásil Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva Škoda Auto pre oblasť výroby a logistiky.

Nový motor má zdvihový objem 1 liter a výkon 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k). Novinka zaujme nízkymi hodnotami spotreby, emisií a nízkou hmotnosťou. Motor bez problémov spĺňa podmienky emisnej normy Euro 6.

Modelový rad EA 211 zahŕňa agregáty so zdvihovým objemom od 1,0 až 1,6 litra. Škoda vyrába motory 1,2 a 1,4 TSI radu EA 211 už od roku 2012. Novinka dopĺňa motory bez turbodúchadla, skratka MPI znamená Multi Point Injection (viacbodové vstrekovanie).

Škoda 1,0 MPI

Motor 1,0 MPI poputuje pod kapotu malých a kompaktných automobilov Škoda, Seat a Volkswagen. Okrem výroby motorov, Škoda produkuje aj prevodovky. V Mladej Boleslavi vyrábajú prevodovky rady MQ 200 a MQ/SQ 200.

V nasledujúcich rokoch chce automobilka Škoda rozširovať svoje kompetencie vo výrobe motorov. Preto buduje centrum pre testovanie motorov. Do tohto projektu investovala Škoda spolu s Volkswagenom viac než 34 miliónov eur.

Výroba motorov začala v Mladej Boleslavi už v roku 1899. Prvý agregát, ktorý dodala automobilka do koncernu Volkswagen, bol 1,0 litrový zážihový štvorvalec s výkonom 37 kW (50 k). Výrobu motorov 1,2 HTP z radu EA 111 spustili v roku 2001. Prvý motor 1,2 TSI z radu EA 111 opustil výrobnú linku už v roku 2009. V tomto roku spustili výrobu 1,6 MPI rady EA 211 a novinku 1,0 MPI (EA 211).

MM, Škoda

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov