Vynovené Audi A7
Model A7 je v predaji už od roku 2010 a tak sa v Audi rozhodli, že je čas na modernizáciu. Nie je výrazná, no zmenám podľahli dizajnové aj technické prvky automobilu.
Audi A7 zdieľa spoločnú platformu so štvrtou generáciou modelu A6. Ide o 4-dverové kupé so skosenou zadnou časťou. Okrem bežných motorizácii sú v ponuke aj modely S7 a RS7. Nová A7 tak spája výhody komfortu limuzíny a športovosti kupé.
Najväčšími zmenami sú dizajnové prvky vpredu a vzadu. Zmeny nastali aj pod prednou kapotou. Tam môžu pracovať, podľa prianí zákazníka, jednotky s výkonom 160 kW (218 k) až 245 kW (333 k). Nová je aj prevodovka.
Automobil dlhý 4,97 metra na prvý pohľad pôsobí ťažkopádne, no jeho dynamické parametre hovoria o opaku. Najvýraznejšími zmenami vpredu sú nové svetlomety. Po vzore najväčšieho modelu A8 sú LED svetlomety v sériovoej výbave. Za príplatok ponúkne Audi Matrix LED svetlomety.
Vpredu aj vzadu sú prepracované nárazníky a zadné koncovky výfukov. Automobil je vyrobený prevažne z hliníku. Ide o mimoriadne ľahkú konštrukciu. Kapacita batožinového priestoru je 535 l a po sklopení zadných sedadiel sa zvýši až na 1 390 l.
V interiéri dominuje horizontálna línia. Nové sú materiály z hliníka s kožou Valcon. V ponuke je teraz 5 farebných vyhotovení sedadiel. Vo voliteľnej výbave sú aj sedadlá masážne a ventilované. Systém MMI je v sériovej výbave. Môže byť doplnený o head-up displej, ktorý premieta dôležité údaje na čelné sklo.
V ponuke motorov sú 2 zážihové a 3 vznetové motory. Všetky spĺňajú emisnú normu Euro 6. Vidlicový šesťvalec TDI s označením ultra vyvinie 160 kW (218 k) a pri zdvihovom objeme 3,0 litra spotrebuje podľa údajov výrobcu len 4,7 l nafty na 100 km. Emisie CO2 sú na úrovni 122 g/km.
Biturbo diesel, taktiež so zdvihovým objemom 3,0 litra, poskytuje 235 kW (320 k) a je prepojený s 8-stupňovou prevodovkou S tronic. Druhá najvýkonnejšia verzia je S7 a dosahuje maximálny výkon 331 kW (450 k). Táto verzia využíva funkciu odpájania valcov.
Vo verziách s pohonom predných kolies bola prestavaná dvojspojková prevodovka, ktorá nahradí Multitronic. V konfigurácii s motormi nad 200 kW (272 k) Audi ponúkne pohon quattro, ktorý obsahuje športový diferenciál. Ten aktívne rozdeľuje krútiaci moment medzi zadné kolesá.
Audi A7 je v predaji s diskami 17 až 21 palcov. Posilňovač riadenia je elektromechanický. V štandardnej výbave je Audi Drive select – zahŕňa dve športové odpruženia a adaptívne pruženie. Pri modeli S7 má vzduchové pruženie tuhšie nastavenie.
Vynovené Audi A7 príde do predajní koncom leta 2014. Základná cena v Nemecku je stanovená na 51 300 € a model S7 začína na 82 300 €.
MM, Audi
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov