Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mínus dve kolesá

Honda Forza 125 ABS je skvelým riešením, ak vás už omrzela neohrabanosť auta, ale nechce sa vám robiť si vodičák na motorku.

  

  

Výnimočne píšem o jednostopom vozidle ja, ktorý nemám na motorky vodičák. Lenže na Hondu Forza ho nepotrebujem, pretože má automatickú variátorovú prevodovku a objem motora 125 cm3. Opustil som teda svet štyroch kolies a na chvíľu som osedlal iba dve. Honda Forza je relatívne veľký skúter a zvládne viac, než vás iba previezť z bodu A do bodu B. Má v sebe totiž celkom objemné odkladacie priestory. Pod sedadlom sa ukrýva úložný priestor s objemom 48 litrov, do ktorého sa zmestia dve integrálne prilby veľkosti XL a ešte aj nejaké drobnosti k tomu. Keď máte iba jednu prilbu, vložíte sem aj menší ruksak či notebook, takže na dochádzanie do práce je Forza ideálna voľba. Pod ľavou rukoväťou sa skrýva ďalšia objemná schránka, v ktorej je ukrytý 12V konektor, takže si tu môžete napríklad nabíjať mobil. Do samotnej schránky sa zmestí aj 0,5l fľaša. Ďalším prvkom, ktorým sa vás Forza snaží prinútiť prestať smútiť za vymoženosťami auta je priehľadný kryt v strede riadidiel, do ktorého sa zmestí mobil. Pod ním sa ukrýva nabíjací USB konektor, takže môžete svoj mobil využívať aj ako navigáciu na dlhších trasách bez toho, aby sa vám vybil. Škoda, že samotný kryt sa dosť leskne a za priameho slnka musíte mať na mobile mimoriadne jasný displej, aby ste na ňom niečo videli. Ďalšou komfortnou vymoženosťou je bezkľúčový prístup a štartovanie Smart Key. Namiesto spínacej skrinky je tu otočný ovládač, ktorý sa odomkne až po priblížení kľúča. Poďme k samotnej jazde. Honda Forza 125 je aj vďaka svojej výbave, veľmi peknému dizajnu a veľkosti trochu ťažšia, čiže pri manévrovaní  na to treba myslieť. S dlhým rázvorom je robená skôr na stabilitu a pohodlie, ale s trochou opatrnosti sa zmestíte aj pomedzi autá. Vďaka ABS na oboch kolesách sa netreba nad prudším brzdením extra zamýšľať. Zrýchlenie v mestských rýchlostiach má Forza slušné a tak sa netreba stresovať, keď sa na semafore ocitnete prví. Maximálna rýchlosť pohodlne presahuje 110 km/h, takže ani výlety na okresky nebudete ľutovať. Motor má na jednovalec jemný zvuk, pričom na križovatkách ho vďaka systému Idling Stop nepočuť vôbec. Opätovné štartovanie je bleskurýchle. Vďaka nastaviteľnému veternému štítu (v rozsahu 120 mm) vás nemusí trápiť ani hmyz, či vietor a vďaka veľkej, 11,5-litrovej nádrži máte s Forzou dojazd aj 500 kilometrov. V noci si na cestu posvietite výbornými LED svetlami. Forza teda zvládne mesto, ale aj dlhšie trasy. To pre tie momenty, keď sa vám sloboda dvoch kolies dostane hlbšie pod kožu.

  

  

  

  

Tabuľka

Honda Forza 125 ABS

Cena a záruka:

základ/test: 4 650/4 805 €

2 roky bez obmedzenia km

Motor: kvapalinou chladený štvortaktný R1/4V, maximálny výkon 10,5 kW (14 k) pri 8 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 12 Nm pri 8 250 ot.min-1.

Jazdné výkony, spotreba:

0 – 100 km/h – n.u., vmax – n.u., spotreba výrobca/test 2,3 l/2,2 l/100 km.

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov