Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen: nové pohonné jednotky

Na nedávnej akcii vo Viedni, Vienna Motor Symposium, predstavil Volkswagen niekoľko noviniek v oblasti motorov a prevodoviek. V poradí 35. ročník výstavy bol okrem iného aj miestom predstavenia plánov na výrobu 10- stupňového automatu.

Volkswagen bol vďaka naftovým motorom TDI na špičke medzi výrobcami vznetových motorov. S postupom času a príchodom systému vstrekovania Common-Rail sa však v  oblasti výroby vznetových motorov s nízkou spotrebou výrazne etablovali aj rôzni iní výrobcovia automobilov.

„Výkon a efektivita“ – pod týmto mottom predstavil novinky Dr. Heinz Jakob, člen predstavenstva Volkswagen, zodpovedný za divíziu rozvoja. Hlavným problémom, ktorým čelia výrobcovia motorov, je prísne znižovanie emisií CO2 predpisované Európskou Úniou.

V budúcnosti môže stratégiu downsizingu, čiže znižovania zdvihového objemu spaľovacích motorov, podporiť napríklad elektrický dielec, ktorý v sebe nahromadí prebytočnú energiu z turbodúchadla. Tá sa v súčasnosti bez využitia premieňa na teplo. Novým vznetovým motorom je 2,0 litrový štvorvalec s výkonom 176 kW (240 k). Dostane sa pod kapotu novej generácie Passatu.

Zážihové jednotky taktiež nezostali bez zmeny. Jakob predstavil 2,0 litrový štvorvalec TSI s výkonom 294 kW (400 k). Táto jednotka bude poháňať nový Golf, čím sa vlastne neoficiálne predstavil najsilnejší sériový Golf všetkých čias.

Volkswagen myslel aj na životné prostredie a medzi novinkami sa vynímali motory spaľujúce CNG. Modulárny koncept EA211 ponúka ekonomické verzie, či už 3- alebo 4-valcových pohonných jednotiek.

Medzi najmenšími motormi zaujal litrový trojvalec TSI, určený pre modely Polo a Golf. V ponuke sa objaví v troch výkonových verziách: 70 kW (94 k), 81 kW (110 k) a 85 kW (115 k). Najslabšia verzia dosahuje krútiaci moment 160 Nm, silnejšie až 200 Nm. V budúcnosti sa ráta aj s verziou na CNG.

Najmenším vznetovým motorom bol trojvalec 1,4 TDI. Výkonové verzie budú opäť tri: 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k). Ich krútiaci moment bude v rozsahu 210 až 250 Nm. V Pole nahradí táto pohonná jednotka 1,2 litrový trojvalec aj 1,6 litrový štvorvalec. Vďaka využitiu kľukovej skrine z hliníka sa podarilo znížiť hmotnosť o 11 kg voči predchádzajúcej verzii.

Dr. Neusser, zodpovedný za vývoj motorov Volkswagen, predstavil aj plány v oblasti prevodoviek. Koncern plánuje výrobu 10-stupňovej prevodovky DSG, ktorá bude schopná preniesť krútiaci moment 500 Nm. Predpokladaný termín predstavenia však zatiaľ nie je známy.

MM, Volkswagen

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov