Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Opel Astra Sports Tourer: žrút kilometrov

Opel Astra Sports Tourer 1,6 CDTI BiTurbo je v súčasnosti vrcholom ponuky kombi Astry s dieselovým motorom.

Kombíky s takýmto motorom – nota bene, tento je unikátny použitím dvoch turbodúchadiel – sú na svete preto, aby svižne a hospodárne dopravili primeraný počet pasažierov s hoci aj neprimeraným kvantom batožiny i na veľmi dlhé vzdialenosti. Plní Opel Astra Sports Tourer 1,6 CDTI BiTurbo túto úlohu tak, ako má?

Opel Astra 2      Opel Astra 3

Svižná a hospodárna

Zrýchlenie na 100 km/h za 8,9 s a maximálna rýchlosť 220 km/h napovedajú, že áno. So šesťstupňovým manuálom sa Astra ST vodičovi odvďačí ako pokojným “kotúľaním sa” po diaľnici predpisovou 130- kou pri 2 200 ot./min. za 5,6 l/100 km (3 osoby + plný kufor), tak v meste spotrebou, ktorá sa tesne blíži (zhora) k hranici 4 l/100 km. Hodnoty nesporne úctyhodné, aj vzhľadom na ochotu reagovať rýchlo na plyn, plnú výbavu (Innovation) testovaného vozidla a veterné počasie, počas ktorého sme s ním jazdili. Aj s relatívne malou nádržou (48 l) tak nebude prevádzkovateľ na čerpacej stanici zbytočne častým hosťom, veď dojazd sa blíži k 1 000 km na jednu nádrž. Kombík nie je žiadny šialenec (118 kW / 160 k, 350 Nm pri 1 500 – 2 250 ot./min.) ale dynamika, ktorú poskytuje aj pri záťaži, dokáže potešiť i ambiciózneho vodiča. Podporená je veľmi dobrou odozvou riadenia, bezproblémovým radením dobre dimenzovaných prevodových stupňov i vynikajúcimi sedadlami “požehnanými” nemeckými ortopédmi s účinnou možnosťou masáže unaveného chrbta vodiča, stabilitou vozidla na ceste i mnohými asistenčnými systémami (aj parkovacím), ktoré funguju tak, ako majú – neobťažujú, pomáhajú.

Dosť pohodlia pre všetkých?

Nepochybne áno, pre všetkých i pre všetko. 540 l batožinového priestoru je hodnota zaujímavá, hádam ešte dôležitejšia v spojení s dokonalým, kubickým tvarom batožinového priestoru. Zadné operadlá sa navyše dajú veľmi pohodlne sklopiť pri nakladaní zozadu. Objem pre batožinu tak narastie na 1 630 l. Miesta na pohodlné sedenie je vzhľadom na vonkajšie rozmery dosť. Nikto sa na žiadnom mieste necíti akokoľvek priestorovo obmedzený. Palubnej doske dominuje veľký dotykový displej, príjemne prekvapila jeho rýchla odozva v každom režime. Prístroje sú prehľadné, rovnako tak ovládače. Astra neponúka svetelnú show menenia farieb prístrojov podľa jazdného režimu, ale decentnú ilumináciu interiéru a vďaka jeho triezvej serióznosti nerozptyľuje pozornosť a neruší kolotočovým leskom a reflexami. Cestujúcich nezaťažuje neprimeraný hluk, ani rázy od kolies.

Opel Astra 6      Opel Astra 7

Skvelé svetlá

Samostatnou kapitolou sú excelentné, tzv. matrixové LED svetlá IntelliLux. Keď aktivujete automatický režim diaľkových svetiel, registruje systém okolie vozidla – a reaguje. Reaguje vynikajúco a počas niekoľkých hodín jazdy v tomto režime bezchybne. Súdim tak podľa vlastných pocitov i skutočnosti, že žiadny z protiidúcich vodičov na mňa nezablikal. Jednotlivé elementy reflektorov sa zhasínajú a zažíhajú tak, aby intenzívne osvetlili čo najväčší priestor pred vozidlom. Protiidúce automobily však udržujú v tieni, no dokážu osvetliť ešte aj krajnicu pred nimi a za nimi. Asi minútu mi trvalo, kým som si zvykol na fakt, že osvelený priestor pred vozidlom často mení tvar. No potom som si už výhody systému užíval plnými dúškami. Príplatok sa určite vyplatí, rovnako ako v prípade už spomínaných predných sedadiel.

Astra pr sv     Astra zad sv

Nevtieravo elegantná

Napokon to, čím sa testy obvykle začínajú: vonkajší vzhľad. Už podnadpis vyjadruje môj názor na Opel Astra Sports Tourer. Dlhá, štíhla, ostrá bočná línia je decentne podporená kontrapunktom lesklej lišty nad bočnými oknami. Veľké kolesá s nízkymi pneumatikami zvýrazňujú športový akcent, no napodiv nie sú ničiteľom pocitu komfortu podvozka v interiéri. Astra Sports Tourer nenapína svaly a nepredstiera niečo, čo by nesplnila. Vďaka veľkým dverám sa pohodlne nastupuje, vystupuje, vykladá i nakladá. Primerané presklené plochy nerušia výhľad, no zachovávajú intimitu vo vnútri. Pozornejšiemu pozorovateľovi napr. predné i zadné LED svetlá napovedia, že jedna zo základných premís značky Opel – demokratizácia hi-tech – stále platí v nezmenenej miere. Ako som už uviedol, “naša” Astra bola vo vysokom stupni výbavy a s najsilnejším dieselovým motorom z momentálnej ponuky. Cena Astry Sports Tourer sa začína na 15 290 €.  Cena plne vybavenej verzie s tvojturbovým dieselom sa pohybuje okolo 25 tisíc Eur. Určite to nie sú vyhodené peniaze.

Opel Astra 8      Opel Astra 9

Dalibor Klíma, foto: autor

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov