Suzuki VanVan 200: Piccolo, prosím!
Suzuki VanVan 200. Viete, kde je najlepšia káva v meste? U Luigiho? U Giuseppeho? Všade, kam môžete ísť motorkou.
Sú momenty, keď sa ma zmocní clivota za starými dobrými časmi. Za časmi, keď cesty brázdili autá, ktorých karoséria nebola dielom počítačových simulácií. S motocyklami je, našťastie, situácia celkom iná. Pri nich nie sú konštruktéri viazaní aerodynamikou, bezpečnosťou chodcov, ani ničím iným, čo by im bránilo držať sa kultového dizajnu spred desiatok rokov. Pod retro kabátom pritom býva ukrytá moderná technika. Suzuki VanVan 200 je presne takýto stroj. Vďaka vypletaným kolesám, „tučným“ pneumatikám s výrazným vzorom, širokému sedadlu a úzkej nádrži, kruhovému svetlu, výrazným oranžovým smerovkám na pochrómovaných ramenách, ale aj vzduchom chladenému motoru a ďalším prvkom vyzerá motorka VanVan, akoby ju niekto vytiahol z archívneho depozitu značky.
Nasadnúť!
Široké sedadlo s príjemným čalúnením zabezpečuje výborný posed na motocykli. Napriek tomu, že na pohon slúži jednovalec, cítite v zadnici len minimum z jeho vibrácií. Bez správnej polohy riadidiel a stúpačiek by však ani na akokoľvek pohodlnom sedadle nemusel byť ten posed pohodlný. To však našťastie nie je prípad Suzuki VanVan. Široké riadidlá sú v dobrej výške, takže telo máte vzpriamené a stúpačky sú v takej polohe, ktorá vás nenúti krčiť kolená. Jednoducho uvoľnený posed na bezcieľne blúdenie po meste alebo na pokojné presúvanie sa medzi kaviarňami, zmrzlinárňami či cukrárňami. Dodajme, že sedadlo je vo výške 770 mm, takže z neho dočiahnete na zem veľmi komfortne. Pri jazde po meste budete oceňovať aj zrkadlá, ktoré poskytujú dobrý obraz o dianí okolo vás. Spojkovú páku si môžete nastaviť, ale páku prednej brzdy nie. Krásny je aj excentricky umiestnený budík s rýchlomerom a počítadlom kilometrov (celkovým a denným). Mimochodom, to sa nuluje otáčaním ovládača na boku rýchlomera. Dokonalé retro. Namiesto ďalších prístrojov máte iba kontrolky – dve zelené (jednu pre smerovky a ďalšiu pre neutrál) a jednu oranžovú pre nízku hladinu benzínu v nádrži. Samotná nádrž je nádherná, úzka. Má však iba 6,5 litra, čo pri spotrebe 2,8 l/100 km vystačí na zhruba 230 km. Pod sedadlom nie je odkladací priestor, povinnú výbavu a nejaké tie drobnosti si môžete schovať do odkladacieho priestoru za sedadlom.
S modernou technikou
Pod nádržou je vzduchom chladený jednovalec s výkonom 12 kW (16 k). Je tichý, úsporný, pritom sa nebojí otáčok. Čím vyššie otáčky, tým väčšia zábava. Výfuk je ťahaný pekne vysoko, čo vyzerá parádne. Motor napohľad vyzerá akoby spred niekoľko desiatok rokov, no v skutočnosti má moderné technológie. Spomeňme vstrekovanie paliva či špeciálny SCEM povlak vložiek valcov. Povlak na báze niklu, silikónu a uhlíka zlepšuje prestup tepla a konštruktérom umožňuje stenčiť medzeru medzi piestom a stenou valcov. Motor spĺňa emisné limity Euro 3. Spomínaných 16 koníkov nikoho neohromí, no to ani nie je cieľom tohto stroja. Päťstupňová prevodovka je odstupňovaná nakrátko. Už aj v mestskej 50-ke môžete jazdiť na najvyšší prevodový stupeň. Na naše cesty je podvozok pomerne pevný, no ani tak nevytrasie z jazdca dušu. Zaujímavým prvkom sú pneumatiky, ktoré dokážu v niektorých situáciách pekne „rozveseliť“ jazdca. Na niektorých nerovnostiach sa motorka zavlní – kolesá poodskočia do boku.
Suzuki VanVan 200 je parádny stroj, ale v skutočnosti by som si ho predstavoval s väčším motorom. Nejaká dvojvalcová päťstovka by sa tam krásne uživila.
Čo treba uznať: Vynikajúci posed.
Čo nám chýbalo: Silnejší motor alebo nižšia cena.
Čo nás prekvapilo: Malá palivová nádrž.
Suzuki VanVan 200
Cena (základ/test): 4 290/4 290 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia km
Motor
Vzduchom chladený jednovalec/2V, zdvihový objem valcov 199 cm3, max. výkon 12 kW (16 k) pri 8 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 15 Nm pri 6 500 ot.min-1. Emisie CO2 n. u. g/km.
Jazdné výkony
0 – 100 km/h za n. u., vmax~110 km/h, spotreba výrobca/test n. u./2,8 l/100 km.
Text: Peter Varga, foto: autor
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov