Mercedes-AMG GLC 43 4Matic Coupe
Po nedávnej premiére kupé verzie modelu GLC sme mohli očakávať aj jeho „ostrejší“ variant. Mercedes-Benz dlho neotáľal a predstavil nám verziu GLC 43 4Matic Coupe.
Mercedes-Benz GLC Coupe je odpoveďou na úspech konkurenčného BMW X4, ktorému sa od začiatku predaja darí. Po príchode ostrejšej verzie GLC 43 4Matic pre bežné SUV tak prichádza na trh jeho ekvivalent vo verzii kupé.
Pohonnou jednotkou je ten istý trojlitrový vidlicový šesťvalec „dopovaný“ turbodúchadlom, ktorý poznáme tiež z iných verzií s označením AMG 43. Jeho maximálny výkon je 270 kW (367 k) a krútiaci moment 520 Nm vrcholí v pásme od 2 500 do 4 500 ot./min.
Motor je spojený s novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou a poháňa všetky 4 kolesá. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za vynikajúcich 4,9 sekundy. Pohotovostná hmotnosť je bez 20 kg rovných 1 800 kg.
Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Pohonná jednotka využíva technológiu Nanoslide, ktorá sa používa tiež vo Formule 1. Tento odolný povlak je vhodný na zníženie trenia piestov vo valcoch.
Turbodúchadlo tlačí až 1,1 baru a vstrekovanie paliva používa tlak 200 barov. V základnej výbave je vzduchové pruženie Air Body Control. Predná náprava má viacprvkové zavesenie a negatívny odklon kolesa.
Vodič má k dispozícii 3 rôzne nastavenia tuhosti podvozku. V režime Comfort je vozidlo mierne nedotáčavé, režim Sport prináša viac dynamiky. Najlepší kontakt s vozovkou prinesie režim Sport Plus.
Vozidlo sa nestratí ani v teréne, kde môže využiť hĺbku brodenia 300 mm, predný nájazdový uhol 19,8 ° alebo zadný nájazdový uhol 20,8 °. Maximálna hmotnosť brzdeného prívesu je 2 460 kg. Balík AMG Dynamic Select upravuje charakteristiku motora a prevodovky v 5 stupňoch: Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual.
Predné brzdové kotúče majú priemer 360 mm a platničky na ne tlačia 4-piestikové strmene. Vzadu sú jednopiestikové strmene a kotúč s priemerom 320 mm. Exteriér vozidla odhalí diamantovú mriežku chladiča vo vysokom lesku a predný AMG spojler.
Vzadu zaujmú chrómované koncovky výfuku a chýbajúci stierač zadného skla. Automobil stojí na 19-palcových diskoch s plášťami 235/55 vpredu a 255/50 vzadu. Za príplatok sú dostupné až 21-palcové disky.
Interiér má čalúnenie v čiernej koženke s kožou a červeným prešívaním. Objem batožinového priestoru je 491 až 1 400 l. Systém Burmester ponúkne 9-kanálový DSP zosilňovač , 13 reproduktorov a 590 W. Svetová premiéra bude na autosalóne v Paríži a prvé kúsky prídu k zákazníkom v decembri tohto roka.
MM, Mercedes-Benz
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov