Mercedes-Benz vyrába kabriolet z triedy E už 25 rokov. Prvý model prišiel na trh už v roku 1991 ešte ako generácia w124 bez písmenka E.
Veľké kabriolety nie sú príliš v obľube. Za to patrí odvahe Mercedes-Benzu pochvala, že pred 25 rokmi prišla na trh s kabrioletom vo vyššej strednej triede. K tomuto kroku sa konkurenčné BMW 5 a Audi A6 odvážili až o niekoľko rokov alebo desaťročie neskôr.
Na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom v roku 1991 predstavili už štvrtý variant z veľmi úspešnej generácie w124. Po predstavení sedanu a kombi verzie prišla na trh verzia kupé a v roku 1991 aj kabriolet.
O 2 roky neskôr prišiel s faceliftom aj nový názov E-Class, ktorý používa automobilka dodnes. Generácia w124 mala označenie tiež s124 (kombi), c124 (kupé), predĺžený sedan (v124) a napokon kabriolet a124.
Od jari 1992 bol k dispozícii jediný dostupný motor vo verzii 300 CE-24. Podľa názvu je známe, že išlo o 3,0-litrový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním paliva. Tento kabriolet prišiel na trh po viac ako 20 ročnej pauze vo výrobe štvorsedadlových kabrioletov s hviezdou v znaku.
Do roku 1971 bol v ponuke model Mercedes-Benz 280 SE Cabriolet, generácia w111, ktorý však vychádzal z vtedajšej triedy S. Generácia a124 zostala vo výrobe až do roku 1997. Mercedes-Benz vyrobil celkovo 33 952 vozidiel.
Pokračovateľom v tradícii bol kabriolet CLK generácie w208 (1998 až 2003), generácie w209 (2003 až 2010) a kabriolet už opäť s názvom E generácie a207 (od roku 2010). Vráťme sa však na chvíľu do začiatku 90-tych rokov.
Konštruktéri vzali za základ verziu kupé. Pri výrobe musel byť zosilnený skelet karosérie. Automobilka uvádza, že zmenila približne 1 000 dielov. Konštrukčné prvky boli prepracované alebo vyrobené z vysokopevného oceľového plechu.
V ľavom uložení pružiny, ráme strechy a bočnej časti karosérie boli umiestnené tlmiče vibrácii. Balík opatrení tak vyrobil nielen bezpečný ale aj rovnako pohodlný automobil, ako verzie sedan či kombi. V prípade prevrátenia boli nainštalované nové vystreľovacie chrániče hlavy.
Zaťahovacia strecha vážila 43 kg a bola zložená z 27 častí s 34 spojmi. Pri sklopení zabrala z batožinového priestoru len 80 l objemu. Kabriolet vyrábali výhradne v továrni v Sindelfingene od roku 1992.
Na začiatku bol k dispozícii len s motorizáciou 300 CE-24 s radovým šesťvalcom a maximálnym výkonom 162 kW (220 k). Od modernizácie v roku 1993 pribudlo písmeno E a nové pohonné jednotky.
Základom bol štvorvalec E 200 a E 220 Cabriolet. Slabší ponúkol 100 kW (136 k) a do roku 1994 bol dostupný len ako exportná verzia. Silnejší variant mal 110 kW (150 k). Šesťvalce zastupoval model E 320 Cabriolet s maximálnym výkonom 162 kW (220 k).
Vrcholom ponuky bola verzia E 36 AMG Cabriolet s maximálnym výkonom 220 kW (272 k). Do modernizácie za príplatok dostupná elektrohydraulická strecha bola po roku 1993 v sériovej výrobe.
Prvý novodobý štvorsedadlový kabriolet od Mercedes-Benzu vydržal vo výrobe do roku 1997. Pre štvorvalcové verzie sa rozhodlo 15 380 záujemcov a až 18 572 kupujúcich dalo prednosť šesťvalcom. Približne 75 % všetkých predaných kabrioletov bolo vo verzii E 320 Cabriolet. Dnes je to jeden z vyhľadávaných youngtimerov a ceny rapídne stúpajú.
MM, Mercedes-Benz
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov