Test: Škoda Kodiaq RS 2,0 TSI 195 kW DSG
Pamätáte si? Bolo to najrýchlejšie sedemmiestne SUV na Nürburgringu. Navyše s naftovým motorom, ktorý však v rámci prvého faceliftu konvertoval na benzínový a posunul maximálny výkon motora na hranicu 245 koní. Kodiaq sa stal rýchlejším, trocha tichším, prijateľnejším. Tento recept nemení ani nová generácia, ktorá si opäť adoptovala motor EA888 spod kapoty VW Golf GTI s maximálnym výkonom 195 kW (265 k) a podľa mňa, českí konštruktéri sa už teraz modlia k svätému Oktánovi aby Oliver Blume odklepol montáž tristokoňovej verzie. Možno potom by všetci uznali Kodiaq RS za plnohodnotný športiak v rodinnom balení. Ale kým sa tak stane/nestane, musíme si vystačiť s touto verziou.

A čakanie bude celkom zábavné. Napokon z 0 na 100 km/h zrýchlite za 6,3 sekundy, čo vám síce neodpáli „dekel“, no na rodinné SUV to je celkom slušná dynamika. Pri maximálnej rýchlosti 231 km/h mi asi poviete, že je iba o 10 km/h, ktorú mala prvá naftová generácia. A máte pravdu, v prípade tejto verzie a maximálnom výkone by som očakával viac. Napríklad klasických 250 km/h, ktoré u mňa vždy reprezentovali pečať rýchlosti aj agility. Ale o tom Kodiaq RS nie je. Podvozok je síce ladený na vyšší výkon a má nižšie položené ramená zavesenia McPherson vpredu a nové stabilizátory vpredu aj vzadu a samozrejme, aj silnejšie dvojpiestikové brzdy s priemerom 340 mm vpredu a 310 mm vzadu. Nechýba ani plne nastaviteľný podvozok DCC Plus v pätnástich krokoch pre prípad, že by ste s nastavením podvozka nesúhlasili. Prirátajte si aj osem prednastavených režimov motor/podvozok/posiľňovač riadenia vrátane režimu Off-road! Ja viem, diktuje to doba, ale osobne sa mi vždy páčili športové verzie, ktoré prišli s nastavením od výrobcu a reprezentovali to najlepšie čo „podvozkári“ a „motorári“ dokážu. Nechápte ma zle, Kodiaq RS je vynikajúci po všetkých stránkach, ale množstvo nastavení je kontraproduktívne. Ale jedna vec by to mohla zachrániť. Plne vypínateľné ESP a kalibrácia pohonu všetkých kolies v prospech zadnej nápravy. V tom prípade by to bola chuťovka.

Každopádne, budúceho majiteľa poteší, že prémiová audiosústava Canton a aktívne LED Matrix svetlomety sú v sériovom prevedení ako aj to, že Kodiaq RS sa vyrába aj v sedemmiestnej verzii. A má perfektný interiér. Kožené čalúnenie má svoje čaro, červené prešívanie sedadiel a palubnej dosky posunie pocity posádky a ego vodiča vyššie. Musím pochváliť trojramenný volant, podľa mňa je výrazne krajší, než ten dvojramenný. Nesmieme opomenúť ani optický bodykit zvonka. Čierne detaily fungujú vynikajúco, dvadsaťpalcové disky kolies takisto, vyčítať by sa dal možno fakt, že niektoré čierne prvky nie sú lakované. Nevadí, opticky je Kodiaq RS vskutku pekné auto.

A dobrej aj jazdí. Zvládne oveľa vyššie tempo v zákrute ako by ste si mysleli, to je fakt. Všetko ladí, tak ako má, brzdy ako aj podvozok fungujú veľmi dobre, ale neubránil som sa pocitu, že mi chýba ostrosť. A viem, že je to rúhanie, ale ocenil by klasický podvozok bez elektroniky a nastavený tak ako by si to predstavoval Jan Kopecký. Ale to je požiadavka, ktorú má dnes veľmi málo vodičov. To, čo väčšina v prípade rýchlych SUV chce je identická úroveň praktických riešení so športovou optikou, luxusným interiérom a dávkou adekvátneho výkonu s trochou športového korenia. A presne to Škoda Kodiaq robí. Takže bude úspešná aj napriek extrémnej cenovke, ktoré pri testovanej verzii presiahla hranicu 63 tisíc eur.
Stručne
Čo treba uznať
Škoda Kodiaq RS je na vrchole všetkých verzií. Bez otáznika.
Čo nám chýbalo
Plne vypínateľné ESP.
Čo nás prekvapilo
Civilné pásmo priemernej spotreby.
Škoda Kodiaq RS 2,0 TSI 180 kW 7° Automat
Cena (základ/test) 61 483/63 228 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor
Atmosférický zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 195 kW (265 k) pri 5 000 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 650 – 4 350 ot.min-1. Emisie CO2 189 – 197 g/km.
Jazdné výkony
0 – 100 km/h za 6,3 s, vmax=231 km/h, spotreba WLTP/test 8,2 – 8,6/9,5 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
230 V – ano
USB-C – 4×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 13“
Batožinový priestor: 910 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov