Test: Porsche Macan 4S – Obhájenie pozície
Porsche Macan 4S je dôkazom toho, že aj elektrické SUV môže byť rýchle a komfortné auto.
DO: AM 05/2025
RUBRIKA: TEST
TEXT: DANIEL BALUCHA FOTO: AUTOR
Obhájenie pozície
Porsche Macan 4S je dôkazom toho, že aj elektrické SUV môže byť rýchle a komfortné auto.
Autá značky Porsche v našej redakčnej garáži neparkujú až tak často, asi aj preto som mal pred testom veľké očakávania. Na jednej strane som bol zvedavý, či Macan jazdnými vlastnosťami dokáže, že právom patrí do rodiny Porsche, a zároveň som si dobre uvedomoval, že ide o ťažké elektrické SUV. Hneď na úvod musím uznať, že značka Porsche sa poctivo drží všetkého, čo ju robí prémiovou. Mám na mysli charakteristický dizajn, vysokú vnímanú kvalitu materiálov, špičkové technológie, vyladené jazdné vlastnosti aj enormný výkon. Macan stojí na platforme s 800 V architektúrou, má takmer ideálne rozloženie hmotnosti v pomere 48:52, nízko položené ťažisko a koeficient odporu vzduchu cx na úrovni 0,25. Hoci išlo o skrátený 4-dňový test, dospel som k odvážnemu záveru – Porsche Macan je za mňa najlepšie elektrické SUV na trhu, teda aspoň spomedzi tých, ktoré som mal možnosť šoférovať. Prečo? Má perfektný podvozok s adaptívnym vzduchovým odpružením a reguláciou svetlej výšky, čo je v prípade SUV veľká výhoda. Má funkčný interiér, ktorý pôsobí moderne a zároveň klasicky – klimatizácia sa nastavuje fyzickými ovládačmi, skvelo ovládateľné sú aj tlačidlá na volante. Hoci má Macan bezrámové okná, kabína je výborne odhlučnená aj pri vysokých rýchlostiach. Batéria s kapacitou 100 kWh zaručuje, že aj keď nejazdíte ekonomicky, môžete rátať s dojazdom najmenej 450 kilometrov, pri troche snahy viac ako 500 km. Nechýba možnosť DC nabíjania príkonom až 270 kW. K tomu si pripočítajte kombinovaný výkon dvojice elektromotorov 330 kW (449 k) a najvyšší krútiaci moment 820 Nm. Áno, Macan vo verzii 4S stojí najmenej 98 314 eur, ale Porsche vám dáva absolútne všetko, čo za tie peniaze očakávate. A to už dnes nie je v prémiovom segmente pravidlom!
Čo treba uznať
Porsche dáva za veľa peňazí veľa muziky.
Čo nám chýbalo
3-Zónová klimatizácia. Čo nás prekvapilo
Bezrámové okná neznamenajú zvýšenú hlučnosť.
Porsche Macan 4S
Cena (základ/test) 98 314 /115 124 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
- 2× synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, max. výkon 330 kW (449 k), max. krútiaci moment 820 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 100/95 kWh.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 4,1 s, vmax = 240 km/h, dojazd vo WLTP/test 609/~500 km, spotreba WLTP/test 17,7 – 20,7/20 kWh/100 km.
Ikonky
- 230 V – áno
- AUX – nie
- USB-A – 0×
- USB-C – 2×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,9´´
- Batožinový priestor: 540 + 84 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov