Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Lexus ES 300h Legacy Edition – Teraz, alebo nikdy!

Lexus ES 300h vo výbave Legacy Edition teraz môžete mať za 44 444 eur!

To je zlomok toho, koľko stojí nemecká konkurencia, a dokonca menej ako dobre vybavený Superb s dobrým motorom. Pritom je to Lexus so všetkým, čo k nemu patrí, počnúc komfortným a mimoriadne dobre odhlučneným podvozkom. Vlastne celé auto je skvelo odhlučnené, v podstate nepočujete vonkajší hluk, aerodynamiku, motor… Takže vo vnútri vládne upokojujúca atmosféra. Tú podporuje aj samotný interiér – stvárnením, materiálmi, dielenským spracovaním, výbavou, pohodlnými sedadlami… Skrátka všetkým čo si viete predstaviť. Čo sa týka pohonu, dostávate full hybrid s 2,5-litrovým benzínovým motorom, ktorý netreba nabíjať a jeho celkový výkon je 160 kW (218 k); pritom si vo WLTP cykle vystačí s 5,1 – 5,4 litra benzínu na 100 km. A pozor, neplatí domnienka, že vás hybrid na diaľnici vyžerie z peňazí. Vôbec nie, Lexus ES 300h sa „zmestí“ do 7 l/100 km. K tomu si pripočítajte nepriestrelnú spoľahlivosť hybridného systému a všeobecne Lexusu ako takého a vyjde vám, že máte pred sebou dokonalé manažérske auto, s ktorým dorazte do cieľa oddýchnutí, nie je opozeraný a získate s ním uznanie a rešpekt partnerov.

Mimochodom, samotná edícia Legacy Edition vychádza z toho, čo zákazníci Lexusu ES najčastejšie volili, a bude dostupná len obmedzený čas. Vo výbave máte prakticky všetko potrebné – vyhrievané sedadlá a volant, čalúnenie hnedou kožou Tahara, kvalitnú audiosústavu  – hoci nie Mark&Levinson, všetky potrebné bezpečnostné a asistenčné systémy…  Z môjho pohľadu chýbajú iba dve veci – matrixové svetlomety s funkciou vyrezávania premávky a 360-stupňový kamerový systém. Teraz má Legacy Edition „iba“ cúvaciu kameru a parkovacie senzory vpredu aj vzadu. Mínusom je, že výbavu nemôžete nijako konfigurovať – skrátka, berte auto tak, ako je, alebo ho nechajte. Pri uvážení ceny 44 444 eur však túto horkú pilulku rád prehltnem. Samotná suma nie je náhodná, číslica štyri totiž v japonskej kultúre symbolizuje koniec – avšak nie ako zánik, skôr ako bod zvratu, uzavretie významnej kapitoly a začiatok novej. Tú už čoskoro začne písať nová generácia.

A prečo teda náš exemplár stojí 47 043 eur, keď s výbavou nemôžeme manipulovať? Pretože má príplatkovú farbu a predĺženú záruku na 5 rokov alebo 160 000 km. Čiže ak Lexus ES, tak teraz, alebo nikdy!

Stručne

Čo treba uznať

  • Pohodlie jazdy povznáša na úroveň umenia.

Čo nám chýbalo

  • Matrixové svetlá a 360-stupňový kamerový systém.

Čo nás prekvapilo

  • Fantastická cena.

 

Lexus ES 300h Legacy Edition

Cena (základ/test)                                         44 444/47 043 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 160 000 km

na VN akumulátor 5 rokov alebo 100 000 km

 

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16 V + HEV, zdvihový objem valcov 2 487 cm3, max. výkon 131 kW (178 k) pri 5 700 ot.min-1, max. krútiaci moment 221 Nm pri 3 600 – 5 200 ot.min-1. Elektromotor: max. výkon 88 kW (120 k), max. krútiaci moment 202 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 160 kW (218 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 221 Nm. Emisie CO2 115 – 123 g/km.

 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,9 s, vmax = 180 km/h, spotreba WLTP/test 5,1 – 5,4/5,3 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 5×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,3
  • Batožinový priestor: 394 dm3

LEXUS ES – Luxus a kultivovanosť opäť na vyššej úrovni

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov