Sportequipe 8: 7 miest, 3 motory, 1 cieľ (test)
Sportequipe 8 je najväčším a najluxusnejším modelom v ponuke talianskej značky DR Automobiles.
Podznačka Sportequipe sa profiluje ako prémiové krídlo automobilky DR. Za elegantným dizajnom a moderným interiérom modelu 8 sa ukrýva technický základ čínskeho SUV Chery Tiggo 8 Pro, ktorý bol upravený pre európsky trh. Auto je u nás v ponuke výhradne s plug-in hybridným pohonom, ktorý kombinuje 1,5-litrový benzínový motor s dvojicou elektromotorov.
Celkový systémový výkon dosahuje 233 kW (317 k) a krútiaci moment 545 Nm, čo veľkému SUV zabezpečuje veľmi slušnú dynamiku. Auto zrýchli na 100 km/h za menej než 7 sekúnd. Hybridná prevodovka s tromi stupňami síce pracuje plynulo, avšak prechod medzi režimami
D a R si vyžaduje buď dva impulzy do voliča, alebo jeho podržanie asi na tri sekundy – drobnosť, ktorá však dokáže liezť na nervy.
Štedrá ponuka
Z hľadiska výbavy Sportequipe 8 cieli na náročnejších zákazníkov. Ponúka 20-palcové disky, full LED svetlá (bez funkcie vyrezávania premávky), 360° kameru, adaptívny tempomat či sledovanie mŕtveho uhla. V interiéri zaujme až trojica displejov: 12,3´´ digitálny kokpit, 12,3´´ centrálna obrazovka a samostatný displej pre klimatizáciu. Tá je dvojzónová s funkciou ionizácie vzduchu.
Z technologických funkcií nechýba Apple CarPlay, resp. Android Auto, no iba s káblovým pripojením. Kožené sedadlá vynikajú pohodlnosťou – sú mäkké, vyhrievané aj odvetrávané. V druhom rade sú sedadlá posúvateľné o 10 cm, operadlá možno polohovať. Tretí rad je určený skôr pre deti alebo dospelých do výšky 175 cm, vhodný najmä na kratšie trasy. Batožinový priestor má pri päťmiestnej konfigurácii slušných 800 dm 3 , v sedemmiestnej 250 dm3.
Na úrovni
Batéria s kapacitou 19,3 kWh sa dokáže nabíjať prostredníctvom palubnej AC nabíjačky príkonom max. 6,6 kW; reálny elektrický dojazd sa pohybuje medzi 60 – 70 km pri spotrebe 22 – 24 kWh/100 km. Systém umožňuje manuálne nastaviť, kedy sa má spustiť spaľovací motor, resp. koľko energie si má vozidlo v batérii ponechať.
Jazda na elektrinu je tichá a kultivovaná, prechod na spaľovací motor prebieha hladko, bez trhania. Pri jazde s „vybitou batériou“ treba rátať so spotrebou 8 – 9 l/100 km. Sportequipe 8 ponúka aj možnosť voľby intenzity rekuperácie v troch stupňoch. Podvozok je naladený komfortne, pričom zadná viacprvková náprava výrazne pomáha dobrej filtrácii nerovností. Citeľné nakláňanie karosérie v zákrutách je dôkazom toho, že vozidlo je zamerané viac na pohodlie než na športový prejav.
A to je dobré. Veľké SUV má svetlú výšku 18 cm, avšak pohon výhradne predných kolies, čo považujem za jeho najväčšie mínus. S cenou 50 490 € sa Sportequipe 8 dostáva do teritória známejších značiek; napríklad Škoda Kodiaq PHEV je na tom cenovo podobne. Ak vám neprekáža čínsky základ, predný pohon a menej známa značka, potom bude pre vás dobre vybavenou alternatívou medzi sedemmiestnymi SUV.
Sportequipe 8 PHEV
Cena (základ/test) 50 490/50 490 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
Preplňovaný zážihový R4/16V + PHEV, zdvihový objem valcov 1 498 cm 3 , max. výkon 108 kW (146 k), max. krútiaci moment 210 Nm. Elektromotor 1: max. výkon 55 kW (75 k), max. krútiaci moment 155 Nm. Elektromotor 2: max. výkon 70 kW (95 k), max. krútiaci moment 160 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 233 kW (317 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 545 Nm. Emisie CO 2 n.u. g/km.
Jazdné výkony
0 – 100 km/h za 6,9 s, v max = 201 km/h, dojazd na el. energiu WLTP/test 99/65 km; spotreba paliva WLTP/test 6,4/8,5 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
230 V – nie
AUX – nie
USB-A – 3×
USB-C – 0×
Wi-fi – nie
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 12,3“
Batožinový priestor: 250/800 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov