Volvo S90 a V90: reparát na výbornú
Volvo S90 a V90 sú skvelou alternatívou k prešportovaným sedanom a kombi. Ponúkajú jedinečnú koncepciu a pohodlnú, relaxačnú jazdu.
Prvé Volvo postavené na novej modulárnej platforme SPA, model XC90, prepásol svoju príležitosť stať sa najkomfortnejším SUV na trhu, aj keď jeho úžasný dizajn a nádherný interiér nasvedčovali niečo iné. O to viac som to prial modelom S90 a V90.
Drobné inovácie
Pod nádherne spracovanou karosériou sa skrýva takmer rovnaká technika, ako v XC90. Rozdiely tu však sú. Modely S90 a V90 používajú na rozidel od XC90 vzduchové pruženie iba na zadnej náprave. Vpredu sú dvojité lichobežníky a klasické pružiny doplnené o adaptívne tlmiče. Verzie bez vzduchového podvozka používajú vzadu kompozitnú listovú pružinu. Náprava typu Integral link však zostáva. Elektronika auta dokáže ponovom lepšie rozoznávať chodcov. Pribudla schopnosť rozoznávať vysokú zver. Systém poloautonómnej jazdy bol oproti modelu tiež zlepšený. Teraz dokáže nasledovať auto a udržiavať sa v pruhu až do rýchlosti 130 km/h (doteraz to bolo iba 50 km/h). Volvo S a V90 dokáže zároveň zabrániť zídeniu auta z cesty. Využíva na to pribrzdenie jednej strany vozidla a zásah do riadenia. Asi najväčšou technickou zmenou je však zásobník na stlačený vzduch, ktorý pri stlačení plynového pedála vypustí vzduch na turbo a pomôže mu tak rýchlejšie sa roztočiť. Zásobník je priebežne plnený vzduchom pomocou kompresora. Tento systém, nazývaný Power Pulse, je dostupný zatiaľ iba pre motor D5.
Konečne Volvo!
Počas zoznamovacej jazdy v Španielsku som si vyskúšal najprv model Volvo V90 D5 so systémom Power Pulse. Auto ma hneď po vyrazení prekvapilo skvelým odhučnením podvozka a aerodynamiky. Tŕpol som kvôli podvozku, ale ukázalo sa, že zbytočne. Volvo V90 je krásne plavné a pohodlné. Na španielskych cestách síce jazdí dobre asi každé auto, ale tých zopár jám, čo sme našli, prešlo so cťou. V zákrutách sa síce nakláňalo viac, než som čakal, ale za tú pohodlnú jazdu to stojí. A systém Power Pulse? Nebolo to nič zázračné. Úprimne by som potreboval priamo porovnať auto s ním a bez neho, ale lepšia reakcia na plyn hlavne pri čiastočnom zaťažení sa mi zdala znateľná. Volvo V90 je inak veľmi príjemné auto s priestranným a krásnym interiérom, ktorý nezanedbáva ani pasažierov vzadu. Mimochodom, dobre riešený batožinový priestor tohto kombi má objem až 560 l. Benzínová S60 T6 jazdila trochu istejšie, menej sa nakláňala a ochotnejšie zatáčala.. Obe autá ma však očarili svojou pohodovou a luxusnou atmosférou, ako aj naozaj pohodlným podvozkom.
Text: Juraj Hrivnák, foto: autor a archív
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov