Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Honda CB 500 F: malý Pikaču

Honda CB 500 F je malá, ale veľmi hravá.

Text: Miroslav Hrušovsky, foto: archív

Nerád by som, aby toto prirovnanie pôsobilo hanlivo, ale je to prvé, čo mi napadlo, keď som zbadal jej hranatý predok a ďalej pokračujúce plasty po bokoch navodzujúce veľký dojem vzdoru v malom tele.

16YM CB500F         16YM CB500F

Nasadol som na malý stroj v peknej farebnej úprave Ross White a povedal som si STOP! Preniesol som sa o pár desaťročí späť, keď som  začínal na pollitrovom jednovalci a hneď som sa na CB F-ku pozeral inak.

Honda vyzerá fakt skvelo, trikolóre krásne sekunduje matný čierny motor kombinovaný s meďou a lešteným hliníkom.

Je nádherná, má všetko, čo potrebujete na prvých tisíc kilometrov v jednej stope. Veľmi sa mi páčili farebné polepy na bokoch diskov, podčiarkovali mladistvú náladu a športového ducha stroja. Proste za  vzhľad dávam 100 bodov zo 100.

16YM CB500F       16YM CB500F

Posed je akurátne vzpriamený, sedadlo primerane tvrdé. Široké rajdy dávajú totálny pocit ovládateľnosti každého jedného koníka.

Čo mi tu trochu nesedelo, bolo nepekne odstávajúce držadlo pre spolujazdca. Pod jeho sedadlom sa nachádzal malý priestor na lekárničku.

LCD displej je pekne čitateľný za všetkých okolností. Zobrazoval všetky tripy, spotreby, otáčky, množstvo paliva, ale neobjavil som zaradený prevodový stupeň, čo je škoda.

Prepínače sú všetky na svojich miestach, máme tu sériovo montované ABS a super, žiadnych ďalších elektro asistentov. Správne, najprv sa treba naučiť poriadne jazdiť!

16YM CB500F       16YM CB500F

Hmotnosť

Hovoriť tu o hmotnosti sa asi nedá, motorka nič neváži (iba 190 kg), vôbec ju necítite. Po naštartovaní ma milo prekvapil príjemný zvuk, objem síce neoklameš, ale je postačujúci.

Už po pár metroch som nadobudol pocit absolútnej istoty a kontroly nad strojom a pocitovo som sa cítil veľmi príjemne. Podvozok mi dával okamžitú a neskreslenú odozvu. Bol primerane tvrdý a správal sa dobre nielen na rozbitých mestských cestách, ale aj mimo na okreskách, kde som si jazdu fakt užíval.

Polliter

Motor v Honde je od základu postavený nanovo, nejde o žiaden facelift staršej generácie.

Ide o radový, kvapalinou chladený, dvojvalec s výkonom cca 48 koní, ktorý perfektne spolupracuje so šesťstupňovou prevodovkou. Táto symbióza umožňuje skvelú zábavu za mizivé náklady.

Áno, aj tu platí, že objem neoklameš. Je to podmienené častým radením. Motor je do cca 3 500 otáčok síce príjemný, no nič moc sa nedeje, potom nastupuje lineárny záber skôr bez  vibrácií do cca 8 500 otáčok a tam to obmedzovač zarazí. Týchto asi 5 000 otáčok stačí na to, aby ste s Hondou zažili príjemné chvíle a kopec zábavy.

Je neskutočne zábavná a správa sa predvídateľne, čo vám umožní užiť si ju a naučiť sa vyvarovať sa veľa chybám pri jazde v jednej stope.

Myslím si, že pán Masanori Aoki, hlavný konštruktér celého modelového radu Honda CB 500, priniesol čerstvý a silný vietor do pollitrového rybníka. Ide jednoznačne o krásnu  motorku, ktorú odporúčam každému bikerovi na pár prvých sezón, aby sa naučil jazdiť na kvalitnom a dostatočne výkonom stroji bez pomoci všadeprítomných PC pomocníkov, ale zároveň mu odpustí zopár začiatočníckych chýb, za ktoré ho nevyhodí zo sedadla. Ďalej by stálo za zamyslenie, či na relax a zábavu potrebujem 100 a viac koní alebo mi stačí asi polovica, budem síce častejšie radiť, ale zabavím sa perfektne za veľmi malé peniaze a aj v prípade, že nebudem mať na ňu čas, nebude mi v garáži stáť stroj za 10 000 až 15 000 €. Jediná limitujúca vec je asi výška jazdca. Ja mám 185 cm, čo je na Hondu dosť, aby sa človek a stroj cítili v pohode, mal by mať jazdec tak do 175 cm a potom im to bude určite ladiť.

Čo treba uznať: Super podvozok bez asistentov.

Čo nám chýbalo: Ukazovateľ zaradenej rýchlosti.

Konkurenti: Yamaha XJ6, Kawasaki ER-6n, KTM 390.

 

HONDA CB 500 F ABS

Cena základ        5 590 €

Záruka    2 roky

Motor  

Kvapalinou chladený štvortaktný radový štvorvalec . Výkon 35 kW pri 8 500 ot./min-1, max. krútiaci moment 43 Nm pri 7 000 ot./min-1.

Jazdné výkony

Vmax do 160 km/h

Spotreba výrobca/ test 3,4/4,0  l/100 km.

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov