Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Citroën C3 odhalený!

To, na čo fanúšikovia značky čakali, sa dnes stalo skutočnosťou. Automobilka Citroën odtajnila svoju novú zbraň pre triedu mestských automobilov – tretiu generáciu modelového radu C3. Kto čakal drobný facelift nadväzujúci na predchodcu, zostal v úžase!

V Trnavskej fabrike nám totiž Rémi Girardon, generálny riaditeľ automobilky a Matúš Paľa, generálny riaditeľ značiek Peugeot, Citroën a DS pre SR odhalili krásne auto plné novátorského prístupu či už z pohľadu dizajnu, ako aj moderných technológií.

Prednou maskou auto jasne nadväzuje na modely C4 Cactus a C4 Picasso. Musíme priznať, že dnes sa nám už koncept delených reflektorov nezdá až taký excentrický, ako keď sme ho videli prvý krát. Naopak, autu dodáva mladícky esprit a ladí s celkovým charakterom karosérie. Svoje miesto na nej, na bočných dverách, dostali aj vzduchom plnené plastové kapsule „Airbump „. Na modely C4 Cactus sa osvedčili, tak prečo nie. Zvlášť keď arénou novej C-trojky budú predovšetkým preplnené centrá veľkomiest, kde isto prídu vhod častejšie, než by bolo majiteľovi auta milé. Celkovo vydarený dizajn auta dotvára „plávajúca“ strecha, ktorá môže byť lakovaná odlišnou farbou, než karoséria.

Podobne mladícky prístup, aký dizajnéri využili pri stavbe karosérie, je jasne čitateľný aj v kabíne. Stretáva sa tu materiálový a tvarový pragmatizmus s každodennou praktickosťou a najmodernejšími technológiami. Hoci sú napríklad výplne dverí z tvrdého platu, nepôsobia lacno. Vďaka viacfarebnej kombinácii a tiež využitím priestoru na zabudovanie praktických odkladacích priečinkov budú majiteľovi slúžiť veľmi dobre. Samozrejme, musíme spomenúť klasické madlo zatvárania dverí na spôsob C4 Cactus. Je to nielen pekný ale aj praktický detail, ktorý sa už stáva súčasťou DNA značky Citroën. Palubná doska je z iného sveta. Moderného, digitálneho. Centrálne umiestnený dotykový displej bude napríklad slúžiť nielen na ovládanie multimediálnej výbavy, ale aj klimatizácie. Spomenúť musíme ešte veľké, výrazne tvarované sedadlá. Nakoľko budú pohodlné aj na dlhších cestách preveríme v redakčnom teste.

Čierna skrinka

Novinka prináša celý rad technických vychytávok, ktoré už automobilka použila v iných modeloch, jedna je však úplne nová. HD kamera zabudovaná v čelnom skle zaznamenáva dianie pred vozidlom. V prípade nehody dokáže uložiť záznam 30 sekúnd pred nárazom a minútu po ňom. Toto riešenie napríklad určite uľahčí riešenie poistnej udalosti. Okrem tohto pragmatického prípadu možno záznam z kamery zdieľať aj na sociálnych sieťach. Hoci nie všetky IT novinky, ktoré sa v poslednom čase dostali do vozidiel považujeme za rozumné, za túto musíme vývojárom automobilky zložiť poklonu.

 

Pri príležitosti predstavenia modelu C3 „Made in Slovakia“ sme využili možnosť položiť niekoľko otázok Matúšovi Paľovi, generálnemu riaditeľovi značiek Peugeot, Citroën a DS pre SR:

Matus Pala

Práve ste nám odhalili krásnu novinku – Citroën C3 tretej generácie. Slovenských motoristov bude určite zaujímať, kedy sa auto objaví na našom trhu.

Obchodné uvedenie modelu v Európe, a teda aj na Slovensku, bude na konci roka. Hneď, ako to bude možné, budeme samozrejme príjmať objednávky.

Môžeme načrtnúť aspoň základnú cenu?

Na to je ešte priskoro. Ešte nás čaká šesť mesiacov do jeho uvedenia na trh. Predpokladáme, že prvé ceny budeme vedieť zverejniť v septembri, po predstavení auta na autosalóne v Paríži. Vzhľadom na začlenenie modelu môžeme predpokladať, že ceny budú zodpovedať konkurentom v rámci segmentu B.

Aká je vaša cieľová skupina. Plánujete osloviť skôr mladšiu klientelu, alebo si chcete udržať klasických zákazníkov modelu C3?

Náš nový model má potenciál osloviť mladých, nakoľko má svieži dizajn, široké možnosti  personalizácie a moderné  technologické novinky ako napríklad ConnectedCAM. Na druhej strane si myslíme, že je predstaviteľom klasického kompaktného a súčasne priestranného modelu segmentu B. A tak osloví aj starších ľudí, ktorí potrebujú praktické vozidlo do mesta.

Môžete nám už niečo bližšie povedať aj k zostave ponúkaných motorov pre náš trh?

Počas uvedenia na trh budú k dispozícii naše už osvedčené motory PureTech a BlueHDi, ktoré sme predstavili v priebehu posledného obdobia. Základným motorom teda bude trojvalec 1.0 PureTech (50 kW/68 k), záujemcovia sa môžu tešiť aj na osvedčenú kombináciu motora 1.2 PureTech (81 kW/110 k) a klasického šesťstupňového automatu EAT6. A samozrejme aj na naše osvedčené štvorvalce BlueHDi, ktoré sa môžu pochváliť rekordne nízkou spotrebou iba 3,0 litra nafty na 100 kilometrov. Postupne samozrejme pribudnú aj nové motory.

Peter Lacena, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov