Mercedes-Benz triedy E kombi: pokračovanie tradície
Mercedes-Benz E-Class prišiel v tomto roku s novou generáciou, ktorá mala znamenať revolúciu. Dizajn však prešiel len miernou evolúciou. Verzia kombi pokračuje v tomto trende a pridáva veľký batožinový priestor.
S príchodom novej generácie kombi verzie triedy E predstavila automobilka tiež zatiaľ najvýkonnejšiu verziu E 43 4Matic, ktorá bude od začiatku predaja dostupná aj pre model Estate. Kombi prichádza s udržaním žezla v podobe najväčšieho batožinového priestoru v triede.
Mercedes-Benz uvádza maximálny objem až 1 820 l, čo je vo vyššej strednej triede stále najlepší výsledok. V štandardnej výbave je delenie zadných sedadiel v pomere 40:20:40. Od konca roka bude k dispozícii tiež s treťou lavicou pre deti v batožinovom priestore.
Základný objem batožinového priestoru je 670 l. Novinkou je umiestniť zadné operadlo o 10 ° kolmejšie a tak získať ďalších 30 l ku základnému objemu. Konštruktéri zachovali minimálnu šírku batožinového priestoru 1 100 mm.
Kryt batožinového priestoru je elektronický a automaticky sa zasunie po otvorení zadných dverí. Batožinové dvere môžu zostať otvorené v rôznej pozícii, aby sa predišlo kontaktu so strechou garáže alebo bránou.
Príplatkový systém Keyless-Go umožní pohodlné otvorenie piatych dverí pohybom nohy pod zadných nárazníkom. Zadné vzduchové pruženie je v sériovej výbave všetkých verzií Estate. Automobil tak zostane aj pri maximálnom zaťažení 745 kg (podľa motorizácie) v rovnakej výške.
Vo voliteľnej výbave je vzduchové pruženie Air Body Control pre obe nápravy. Dizajn exteriéru je až po B-stĺpik totožný so sedanom. Krátke previsy, dlhý rázvor a veľké podbehy kolies zostávajú nezmenené. Väčšie zmeny sú až v zadnej časti vozidla. Strešný spojler má po celej dĺžke integrované tretie brzdové svetlo.
Zadné svetlomety majú LED technológiou a podčiarkujú jedinečný dizajn zadnej časti. Podľa verzií Avantgarde, Exclusive alebo AMG bude tiež odlišný zadný nárazník. Interiér zostal voči sedanu nezmenený.
Za príplatok sú dostupné 2 veľké obrazovky s rozlíšením až 12,3 palca. Na volant pribudli dotykové ovládacie prvky. K dispozícii je tiež hlasové ovládanie Linguatronic a ďalšie tlačidlá pre priame ovládanie klimatizácie alebo asistenčných systémov.
V zadnej časti pribudne novinka v podobe integrovaného držiaka iPad. Verzia kombi je voči sedanu znevýhodnená v oblasti akustickej pohody. Vo voliteľnej výbave tak bude balík Acoustic Comfort, ktorý obsahuje akustické čelné a bočné sklá.
V ponuke budú na začiatku predaja 3 vznetové a 4 zážihové verzie. Vznetové štvorvalce E 200 d a E 220 d ponúknu 110 kW (150 k) respektíve 143 kW (194 k). Obe sa vyznačujú rovnakou priemernou spotrebou len 4,2 l/100 km.
Šesťvalec E 350 d má maximálny výkon 190 kW (258 k), krútiaci moment 620 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a priemernú spotrebu 5,4 l/100 km. Zážihové štvorvalce sú v ponuke ako E 200 a E 250 s maximálnym výkonom 135 kW (184 k) a 155 kW (211 k). Priemerná spotreba oboch verzií je 6,2 l /100 km.
Šesťvalce majú zdvihový objem 3,5 litra (E 400 4Matic) a 3,0 litra (E 43 4Matic). Slabší variant ponúkne 245 kW (333 k) a silnejší 295 kW (401 k). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prvej verzie AMG (ďalšie prídu do ponuky budúci rok) je len 4,9 sekundy.
Prvý Mercedes-Benz kombi prišiel na trh presne pred 50 rokmi. Verzia S Fintail s motorizáciami od 200 D do 230 S bola v ponuke od roku 1966. Vývoj nasledovníka takzvaného „Stroke 8“ bol pozastavený vďaka nízkemu odbytu, z modelu S Fintail Estate vyrobili len 2 754 kusov. Automobil mal však moderný prvky výbavy ako napríklad delené zadné sedadlá, nivelačný systém zadnej nápravy alebo voliteľný tretí rad sedadiel.
Opätovný návrat kombi verzie prišiel až s modelom s123 v apríli 1978. V Nemecku ho začali označovať ako „T-Modell“. Automobil prišiel na trh v správny čas a tak sa stal úspešným doplnkom sedanu. Každá ďalšia generácia E (w124, w210, w211, w212) mala svoju kombi verziu s prívlastkom „s“.
MM, Mercedes-Benz
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov