Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ford získal piaty rok po sebe „Oscara“ za najlepší malý motor.

Malý, no výkonný 1,0-litrový motor EcoBoost od spoločnosti Ford už piaty rok po sebe vyhlásili za Medzinárodný motor roka vo svojej triede. Porota ocenila kombináciu jeho jazdných vlastností, výkonu, úspornosti, kultivovanosti a technológie, ktorá naďalej určuje štandard.

Porota zložená zo 65 motoristických novinárov z 31 krajín vyhlásila úsporný trojvalcový motor EcoBoost za „Najlepší motor v kategórii do 1,0 litra“. Od svojho uvedenia na trh motor zvíťazil vo svojej triede každý rok. Tento rok predbehol dokonca 32 konkurenčných motorov, čo je o 19 viac, ako bol počet jeho konkurentov v roku 2012. Je príznačné, že v roku 2015 taktiež došlo k nárastu konkurencie zo strany svetových automobiliek vyrábajúcich modely s preplňovanými motormi do 1,0 litra s technológiou priameho vstrekovania paliva.

Ford-EcoBoost-Engine_09      EcoBoost_EOTY2014_02

V roku 2014 sa 1,0-litrový EcoBoost stal prvým motorom, ktorý bol tretí raz po sebe vyhlásený za celkového víťaza súťaže Medzinárodný motor roka, a v roku 2012 bol vyhlásený za „Najlepší nový motor“.

Malý 1,0-litrový motor EcoBoost poháňa vozidlá v 72 krajinách sveta a v ponuke je vo výkonnostných verziách 100 k, 125 k a 140 k, pričom pretekárske vozidlo Ford Fiesta R2 má dokonca variant s výkonom 180 k. Motor vo verzii 140 k  ponúka väčší pomer výkonu na liter ako model Bugatti Veyron. Formula Ford, spôsobilá na jazdu na verejných cestách, vybavená verziou motora s výkonom 205 k, absolvovala okruh na slávnom nemeckom Nürburgringu za sedem minút a 22 sekúnd – čo je výkon, ktorým prekonala mnohé supervozidlá s výkonom nad 600 k.

V Európe sa s viacnásobne oceneným motorom EcoBoost predáva jedenásť modelov vozidiel Ford: Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C‑MAX, Tourneo a Transit Connect, Tourneo a Transit Courier a Mondeo. Každé piate vozidlo značky Ford predané na starom kontinente v roku 2015 bolo vybavené týmto 1,0-litrovým agregátom, pričom išlo o takmer dva z piatich modelov Fiesta.

Technológia zážihových motorov EcoBoost sa teraz aplikuje aj do najnovšieho zmenšeného vznetového motora z dielne spoločnosti Ford, 2,0-litrového agregátu EcoBlue, ktorý automobilka uviedla na trh začiatkom tohto roka v modeli Ford Transit. S využitím turbodúchadla s nízkou zotrvačnosťou, priameho vstrekovania paliva pod vysokým tlakom, integrovaných zberných výfukových potrubí, rozvodového remeňa v olejovom kúpeli a ďalších prvkov s nízkym trením motor prináša o 13 percent vyššiu úspornosť a o 20 percent vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach.*

Rad výkonných, no pritom úsporných motorov EcoBoost od spoločnosti Ford určených pre svetové trhy tvorí 1,5-litrový, 1,6‑ litrový, 2,0- litrový a 2,3- litrový štvorvalcový motor a 2,7- litrový a 3,5- litrový motor V6. Posledný menovaný poháňa úplne nové supervozidlo Ford GT, ktoré sa vráti na preteky Le Mans.

 

Ford, dk

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov