Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Hyundai Tucson: Zmena zvnútra (prvá jazda)

Hyundai Tucson štvrtej generácie prešiel po štyroch rokoch modernizáciou, vylepšenia nastali najmä v interiéri.

S modernizovaným Tucsonom som sa bol zoznámiť na domácej pôde, konkrétne na cestách v okolí Stupavy a Lozorna. Už na prvý pohľad je jasné, že v rámci exteriéru zásadné zmeny nenastali, ale pár detailov je predsa len nových. Hovorím o prednej časti, pri ktorej si môžete všimnúť inovované predné svetlá, zmenený nárazník, logo aj nasávacie otvory.

Čo sa týka svetiel, vo verziách Comfort, Family a Style sú Full LED s automatickým prepínaním stretávacieho/diaľkového módu a vo verziách Style s LED+ Pack, Premium a N Line+ sú už sériovo projektorové IFS svetlomety s Matrix funkciou. V zadnej časti sa zmenilo logo, po novom nevystupuje zo zadného skla. Dôvod je jednoduchý, zväčšila sa stierana plocha a pôvodný znak by prekážal dlhšiemu ramenu stierača.

Revolúcia 

Citeľnejšie zmeny nastali v interiéri, ten je vlastne koncepčne úplne nový. Odteraz má už aj Tucson jednu veľkú zakrivenú obrazovku, ktorá kombinuje dva 12,3-palcové displeje – digitálny kokpit pred vodičom a stredový. Zmenou prešiel panel klimatizácie – je tu rovnaký, aký používa aj nový Hyundai Santa Fe.

Úplne inak je riešený stredový tunel a volič automatickej prevodovky sa presunul za volant. Drobné novinky prichádzajú aj so športovou verziou N Line, napríklad červené lemovanie štartovacieho tlačidla. Úplnou novinkou je 12-palcový head-up displej a tiež LED osvetlenie v interiéri a batožinovom priestore.

Nafta ostáva 

Ponuka pohonného ústrojenstva prešla zoštíhlením – vypadol motor 1,6 T (150/180 k), ktorý sa kombinoval s iMT prevodovkou. Viac je ale pozitívnych správ. Plug-in hybrid môže mať po novom pohon prednej nápravy (2WD), pričom elektromotor má o 4 kW vyšší výkon a hybrid má o 3 kW vyšší výkon elektromotora. Mnohých isto poteší, že v ponuke zostáva aj naftový štvorvalec 1,6 CRDi v kombinácii so sedemstupňovým automatom a dokonca aj s pohonom oboch náprav.

Pri jazde je cítiť vylepšenie systémov riadenia aj odpruženia, no osobne ma najviac potešil fakt, že sa vývojárom podarilo eliminovať hluk v interiéri – môže za to použitie obojsmerných dynamických tlmičov na predné vzpery, tiež použitie akustického skla a izolačných materiálov v rámci predných podbehov. 

Hyundai Tucson N Line+ spája rodinu so športom

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov