Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW 328 na Mille Miglia

Mille Miglia bola 30 rokov najťažšou vytrvalostnou skúškou automobilov. Preteky boli určitú dobu zrušené a opätovne začaté až v roku 1988. Tohtoročný ročník pristavilo BMW do čela pretekov výnimočný model 328.

Mille Miglia sa jazdili od roku 1927 do 1957. Organizátori ich opätovne spustili v roku 1977 a od roku 1988 sa jazdia ako preteky historických vozidiel. Pri príležitosti 80. výročia slávneho modelu BMW 328 ho tento rok automobilka postavila na štart prestížnych pretekov.

Tento ročník bol však výnimočný. Organizátori pridali podmienku, podľa ktorej sa mohli súťaže zúčastniť len vozidlá, ktoré boli registrované na pretekoch Mille Miglia od roku 1927 do 1957. Tento dodatok BMW 328 spĺňalo.

Jeho víťazstvo prišlo v roku 1940, v jediný rok, kedy sa preteky jazdili aj cez druhú svetovú vojnu. Cez víkend si zmeralo sily približne 450 historických automobilov na trate dlhej 1 000 míľ z mesta Brescia do Ríma a späť.

BMW 328 po prvýkrát debutovalo na Mille Miglia v roku 1936. Prvé víťazstvo prišlo o 2 roky neskôr, keď model zvíťazil v kategórii motorov do 2,0 litra. V roku 1940 posádka Fritz Huschke von Hanstein a Walter Bäumer obsadila prvé miesto v absolútnom poradí.

BMW 328 na Mille Miglia

V tom roku to posádka zvládla aj v ťažšej konkurencii, ktorá používala silnejšie pohonné jednotky. Celkový náskok pred druhým vozidlom bol až 15 minút. Ďalšie 3 automobily BMW 328 prešli cieľom na treťom, piatom a šiestom mieste.

Triumfom nebol vysoký výkon motora, ale optimalizovaná pohotovostná hmotnosť vozidla, nízky aerodynamický odpor a vynikajúcu spoľahlivosť. Tieto vlastnosti umožnili posádke poraziť všetkých súperov.

Tohtoročné preteky absolvovali dve BMW 328. Prvým bolo BMW 328 Berlín-Rím Touring Roadster postavené v roku 1937 a druhým BMW 328 Mille Miglia z roku 1939. Na pretekoch jazdilo tiež červené BMW 328 od špecialistov na ošetrovanie vozidiel Sonax.

Začiatok pretekov bol v talianskej Brescii. Odtiaľ prešli štartujúci cez Veronu a Ravennu na pobrežie Jadranského mora. Druhý deň prešli San Marinom a odtiaľ smerovali do Ríma. Spiatočná cesta zahŕňala legendárny priesmyk Futa.

MM, BMW

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov