Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ocenenie šéfa firemného dizajnu Renault

Senior Vice President Renaultu a šéf firemného dizajnu Laurens Van Den Acker získal ocenenie Dizajnér roka.

Pôvodom holandský dizajnér začal transformáciu navrhovania Renaultov v roku 2009. Od uvedenia nového modelu Clio v roku 2012 začali Laurens van den Acker a jeho tím s obnovou 26 rôznych modelov Renaultu. Patrí k najmladším dizajnérom v Európe.

Laurens van den Acker je inšpiratívnay a vizionársky tvorca a pod jeho vedením  sa tvár modelov Renaultu stala okamžite rozpoznateľná pre dobrý vzhľad, či už hovoríme o výraznom čele modelu Clio alebo nápadne atraktívnom vzhľade nových modeloch Mégane a Scénic.

Modelmi New Espace, Talizman a Kadjar si Renault posilnil svoje postavenie nielen na rozvíjajúcich sa trhoch Indie a Brazílie, kde uviedli na trh modely Kwid a Duster Orochi. V tomto roku získal Renault niekoľko ocenení na Festivale Automobile International (Talisman získal titul Najkrajšie auto roka a Laurens Van Den Acker získal Design Grand Prix).

Príloha bez názvu 00034

Renault Design je veľký medzinárodný tím s 500 zamestnancami  v ateliéroch vo Francúzsku, Rumunsku, Brazílii, Južnej Kórei a Indii. Vytvárajú návrhy pre všetky značky Groupe Renault – Renault, Dacia, Renault-Samsung Motors a čoskoro obnovenej Alpine. Laurens van den Acker má celkovú globálnu zodpovednosť za Renault dizajn a dohliada na každú konštrukčné stredisko a jej 500 zamestnancov.

Laurens van den Acker

Laurens van den Acker, narodený 5. septembra 1965, získal diplom v odbore priemyselného dizajnu na University of Technology v Delfte v Holandsku. Začal svoju kariéru v roku 1990 ako projektant pri návrhu systému URL v talianskom Turíne. Pripojil sa  k Audi v roku 1993 ako dizajnér v Ingolstadte. V roku 1996 sa stal Senior Dizajnér u SHR Management v Newbury Park (USA). V roku 1998 sa stal šéfdizajnérom značky Imaging skupiny Ford Motor Company v Irvine (Kalifornia). V roku 2003 bol menovaný šéfdizajnérom v Design centre v Dearbone (USA) a v roku 2005 sa stal šéfdizajnérom Fordu pre strategický dizajn. V roku 2006 pracoval na čele dizajnu Mazda Motor Corporation v Hirošime, Japonsko. Do Groupe Renault sa pripojil v máji 2009 na pozíciu Senior Vice President Design.

Renault (šr)

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov