Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Fiat 500 konkurentom športiakov?

Malé auto s maximálnym výkonom 132 kW (180 k) za 35 000 €? Neskutočné? Nie! Bavíme sa totiž o kultovom Fiate 500 ozdobenom prívlastkami Abarth a Ferrari. Nepochybujeme o tom, že z predajní automobilky zmizne ako horúce rožky. Teraz prichádza nová edícia.

Abarth 695 Tributo Ferrari je oficiálny názov exkluzívneho dynamického vozidla na báze Fiat 500. Vozidlá majiteľa pretekárskeho tímu a úpravcu Fiatov Carla Abartha boli v šesťdesiatich rokoch vo svojej objemovej kategórii prakticky neprekonateľné.

Abarth  695 ale nie je len malým automobilom s koketným výzorom. Pri jeho tvorbe totiž mohli inžinieri Abarthu v spolupráci s technikmi Ferrari popustiť uzdu svoje fantázie a zdokonaľovať Fiat 500 do sýtosti. A dokonca použili aj tradičný lak “Rosso Corsa”, štandardne vyhradený výlučne pre vozidlá Ferrari.

fiat-500-2 volant  fiat-500-kabína

Nedávno Abarth oznámil cenu limitovanej edície tohto krásavca – možno ho kúpiť za 29 600 £ (35 000 €). Do Veľkej Británie by v dohľadnom čase malo prísť 152 týchto automobilov s pravostranným riadením.

fiat-500-pedály

Fiat sa nádeja, že tento šperk medzi autami zaujme najmä majiteľov Ferrari, ktorí majú vášeň pre výkon, pretekársku dušu a kladú dôraz na detail v talianskom štýle. A ktorí chcú malé auto na každodenné jazdy ako je napríklad Aston Martin na báze Toyota iQ Cygnet. Avšak Abarth 695 Tributo Ferrari bude mať väčší výkon ako Cygnet, pretože ho poháňa 1,4-litrový preplňovaný benzínový štvorvalec T-Jet s maximálnym výkonom 123 kW (180 k) a krútiacim momentom 230 Nm. Jeho maximálna rýchlosť by mala byť okolo 225 km/h a z 0 na 100 km/h s ním táto nadupaná fiatka zrýchli za 6,1 sekundy.

Karoséria a brzdné systémy boli samozrejme posilnené, veľké Brembo kotúče s priemerom 284 mm a štvorpiestové strmene zabezpečujú bezpečné spomalenie.  Na 17-palcových diskoch kolies z ľahkých zliatin v dizajne APE Ferrari sú športové pneumatiky.

Abarth 695 Tributo Ferrari je k dispozícii len v červenej farbe, so sivou vložkou okolo predného prívodu vzduchu a sivým zadným difúzorom. Xenónové reflektory sú síce štandardné, ale Abarth tvrdí, že sú trikrát tak intenzívne ako štandardné halogénové reflektory. Interiér je tiež výrazne zmenený, s čiernymi koženými sedadlami v pretekárskom štýle, koženým volantom a nechýbajú ani športové hliníkové pedále.

(šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov