Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Vozidlá Iveco zažiarili v Turíne

Svetová premiéra nového Iveco Eurocargo s pohonom 4×4 International Truck of the Year 2016 na veľtrhu BAUMA 2016 v Turíne.

Iveco sa zúčastnilo na veľtrhu BAUMA 2016, poprednej výstave v oblasti stavebníctva, stavebných materiálov, banských strojov a stavebných vozidiel a techniky, kde vystavuje štyri kľúčové produkty vyvinuté pre stavebné firmy: nový model Eurocargo 4×4 so svetovou premiérou, nový trojsmerový vyklápač Daily 4×4 s oceľovou konštrukciou, trojsmerový vyklápač Trakker 6×6 a zadný vyklápač Astra HD9 8×6.

Nové Eurocargo 4×4: európska premiéra

Nové Eurocargo 4×4 získalo prestížny titul „International Truck of the Year 2016“ a je skonštruované pre tie najnáročnejšie práce v teréne a predstavuje vhodné riešenie pre stavebníctvo a stavebné projekty v mestskom prostredí. Ponúkané je s kabínou pre dennú prácu a kabínou s priestorom na spanie so štandardnou strechou. Vozidlo má celkovú hmotnosť 11,5, resp. 15 ton, a rázvor od 3 240 do 4 150 mm. 11,5-tonová verzia má pod kapotou motor Tector 7 s výkonom 220 alebo 250 konských síl a 15-tonová verzia motor s výkonom 250, resp. 280 konských síl. Ako jediné z kategórie stredne ťažkých vozidiel Euro VI spĺňa emisné normy s jediným systémom na úpravu emisií – HI-SCR s pasívnym filtrom pevných častíc.

Nové Eurocargo 4×4 má niekoľko ochranných prvkov pre jazdu v teréne, ako sú oceľové nárazníky, zasúvacie stupienky a špeciálny kryt chladiča. Má predné ťažné zariadenie a na objednávku môže byť vybavené pomocným hriadeľom pre pohon prídavných agregátov. Šesťrýchlostné manuálne prevodovky ZF sú vybavené systémom radenia so servo pohonom pre jednoduché preraďovanie aj v tých najnáročnejších pracovných podmienkach. Stály pohon všetkých štyroch kolies je rozšírený o pozdĺžny diferenciál, ktorý rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu a umožňuje zvoliť pomer rozdelenia sily pre rýchlu alebo pomalú jazdu podľa konkrétnych podmienok (pre jazdu na ceste alebo v teréne). Uzávierka diferenciálu zaručujú trakciu aj za slabej priľnavosti k cestnému povrchu. Vďaka mimoriadne malému uhlu otáčania volantom – od 40 do 48 stupňov v závislosti od použitých pneumatík, je Eurocargo rovnako pohodlné v mestskom prostredí i teréne.

08_Iveco_Daily4x4_Bauma

Nová Daily 4×4: prispôsobené pre jazdu v teréne

Po jednoznačnom úspechu nové Daily, víťaza prestížneho ocenenia „International Van of the Year 2015“, značka Iveco uviedla na trh novú Daily 4×4. Vozidlo je prispôsobené pre jazdu v teréne, na všetkých druhoch ciest a pre všetky podmienky: staveniská, stavebné a údržbárske firmy či vysokú nadmorskú výšku. Vďaka špeciálnemu podvozku do terénu vozidlo nemá konkurenciu vo svojej triede z hľadiska robustnosti a trvanlivosti. Jednou z hlavných silných stránok je podvozok s rebrinovým rámom z C-profilov, typický pre modely Daily. Umožňuje jednoduchú montáž nadstavby a garantuje optimálny výkon do každej misie.

Vozidlo má pod kapotou 4-valcový, 3-litrový vysokovýkonný motor F1C so systémom common-rail, ktorý vyvíja maximálny výkon 170 konských síl (125 kW) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Šesťrýchlostná prevodovka s rýchlobehom je spojená s centrálnou prevodovou skriňou so štyrmi nízkymi pásmami pre celkovo 24 rýchlostných pomerov. S troma zámkami diferenciálu je nová Daily 4×4 schopná prejsť akýmkoľvek svahom a zvláda aj ten najnáročnejší terén, a to bez akýchkoľvek kompromisov čo sa týka komfortu jazdy. Vozidlo je ideálne pre každý druh výjazdu – vďaka širokej ponuke pomocných hriadeľov na prevodovke a centrálnej prevodovej skrini a možnosti použiť bežné i terénne pneumatiky či namontovať ďalšie príslušenstvo, ako je navijak či snehový pluh v prednej časti vozidla.

Nová Daily sa predáva v dvoch verziách – podvozok s jednoduchou kabínou s dvoma rôznymi rázvormi (krátky variant s rázvorom 3 050 mm a dlhý s rázvorom 3 400 mm) a podvozok s dvojitou kabínou s rázvorom 3 400 mm, ktorý prepraví až sedem pasažierov.

05_Iveco_Trakker_Bauma

Trakker posúva hranice možností v lomoch a na staveniskách

Mohutný 26-tonový trojnápravový model Trakker 6×6 s trojstranným vyklápačom. Trakker je navrhnutý a skonštruovaný na použitie v lomoch a na stavbách. Ponúka vynikajúce vlastnosti v nepreniknuteľnom, rozbitom teréne a je odolný voči neustálemu namáhaniu aj v tých najnáročnejších podmienkach.

Každý jeden komponent, počnúc mimoriadne pevným oceľovým rámom s vysokou pevnosťou, bol vybraný pre svoju robustnosť a trvanlivosť: motor Cursor 9 a Cursor 13 a mechanické diely hravo zvládajú náročné podmienky. Trakker používa technológiu HI-SCR na dodatočnú úpravu výfukových plynov. Systém je skonštruovaný tak, aby fungoval počas celej doby životnosti vozidla a vyžadoval len minimálnu starostlivosť. Súčasťou výbavy modelu Trakker je aj revolučný INTARDÉR tretej generácie, ktorý znižuje zaťaženie prevádzkových bŕzd, posúva hranice možností, a zároveň je bezpečný a spoľahlivý. Trakker prináša špičkovú úroveň produktivity vo svojej triede a zároveň znižuje celkové náklady na vlastníctvo.

Opakovane potvrdil úžasnú schopnosť pracovať pod tlakom v tých najnáročnejších podmienkach a posúva hranice výkonnosti v najťažšej rely na svete – rely Dakar. Dve z vozidiel Iveco Trakker tímu PETRONAS De Rooy nedávno úspešne absolvovali rely Dakar 2016 a v pretekoch sa umiestnili na piatom a desiatom mieste, čím len potvrdili robustnosť a spoľahlivosť tohto vozidla. Počas všetkých pretekov Dakar, v ktorých vozidlá Trakker súťažili, sa ukázalo, že sa na toto vozidlo možno vždy spoľahnúť aj v tých najťažších situáciách.

03_Iveco_Eurocargo4x4_Bauma

Iveco Astra: svetová premiéra pre baníctvo

Svetovú premiéru na veľtrhu BAUMA malo ťažké vyklápacie vozidlo Astra HD9 8×6 Euro VI s 24 cm3 vyklápacou korbou s celkovou hmotnosťou do 60 ton. Poháňaný je 13-litrovým motorom FPT Cursor Euro VI s výkonom 560 konských síl (412 kW) a používa automatizovanú 16-rýchlostnú prevodovku Astronic ZF so vstavaným intardérom. Ideálny je na použitie v banskom priemysle. Technické riešenia, ktoré sú použité v tomto modeli, zvyšujú odolnosť, spoľahlivosť a trvanlivosť vozidla a prispievajú k zvyšovaniu produktivity. Ide napríklad o odolnú prednú a zadnú nápravu Kessler so spevneným parabolickým zavesením a odolný podvozok vyrobený z dvoch plochých rovnobežných pozdĺžnych nosníkov (320 × 90 × 10 mm + 6 mm) pre väčšiu stabilitu a odolnosť aj v tých najťažších pracovných podmienkach.

Interiér kabíny nedávno prešiel modernizáciou a bol optimalizovaný tak, aby ponúkal vynikajúcu ergonómiu a komfort. K tomuto prispievajú aj nová vysoko špecializovaná prístrojová doska a prístrojový panel aj pre veľmi tvrdé a náročné podmienky pri výjazdoch v teréne.

Ide o mimoriadne silné stroje, pripravené pre extrémne podmienky a prostredia. Jednoducho sa zostavujú, opravujú a udržiavajú počas celej doby životnosti. Robustnosť, univerzálnosť, zameranie na úlohu a zaťažiteľnosť sú kľúčové atribúty ponuky vozidiel Iveco Astra HD9, ktoré sú určené pre náročné práce v baníctve, lomoch, pri výstavbe a v odvetví ťažby a spracovania ropy a zemného plynu a ťažkej nákladnej dopravy.

IVECO (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov